Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Punca Luka Lambat Sembuh

Selalu sangat kalau luka lambat sembuh je orang risau kalau-kalau terkena diabetes. Sebenarnya tak semestinya begitu, luka lambat sembuh disebabkan beberapa perkara, tapi yang penting apa kita adalah apa yang kita makan. Ok jom check it out.

LUKA YANG LAMBAT SEMBUH

1. Luka Atau Lebam Yang Lambat Sembuh Dari Kebiasaannya Tetapi Kelihatan Tidak Seperti Dijangkiti Kuman

Biasanya disebabkan sistem imun yang lemah. Puncanya adalah nutrisi yang kurang, kekurangan Vitamin K dalam tubuh. Ubat-ubatan yang berunsurkan steroid juga boleh menyebabkan luka dan lebam lambat sembuh. Rawatan kanser juga boleh menjadi penyebabnya.

Apa yang perlu dilakukan adalah ambil multivitamin Vita-Lea Iron Formula dan ambil banyak sayuran yang berdaun hijau dan berklorofil adalah sumber vitamin K yang terbaik. Hentikan penggunaan steroid, dan juga berjumpa dengan pakar diet untuk mengetahui diet yang betul sesuai dengan keperluan tubuh setiap individu.


Kenapa Luka Lambat Kering, Kenapa Luka Kering Gatal, Kenapa Luka Bernanah, Kenapa Luka Lambat Sembuh, Luka Lambat Baik, Kenapa Kudis Lambat Sembuh, Luka Lambat Sembuh, Luka Lambat Kering, Luka Lambat Sembuh Tanda HIV, Cara Sembuhkan Luka, Tips Sembuhkan Luka Pembedahan, Tips Sembuhkan Luka Bersalin, Tips Sembuhkan Luka, Petua Luka Cepat Kering, Petua Luka Bernanah, Petua Luka Pembedahan Cepat Sembuh, Petua Luka Bersalin Cepat Sembuh



2. Luka Yang Membengkak, Bernanah, Kelihatan Garis Merah Disertai Dengan Demam

Jangkitan bakteria pada kulit (cellulitis) atau terdapat objek yang termasuk dalam kulit seperti kaca atau serpihan kayu. Garlic Complex membekalkan antiobitik semulajadi kepada anda untuk melawan infeksi bakteria. 

Namun jika keadaan anda teruk, terus rujuk ke emergency room di hospital kerana masalah cellulitis boleh menjadi jangkitan yang serius dan boleh merebak ke kawasan kulit yang lain.

3. Luka  Yang Lambat Sembuh Disertai Dengan Rasa Sakit Dada, Sesak Nafas dan Perubahan Dalam Tabiat Kencing

Disebabkan penyakit berkaitan jantung, paru-paru, buah pinggang atau lain-lain organ penting dalam tubuh. Segeralah berjumpa dengan doktor untuk melalukan ujian diagnostic.

4. Luka Yang Lambat Sembuh Diikuti Dengan Rasa Dahaga Berlebihan, Kerap Buang Air Kecil, Turun Berat Badan Tanpa Sebab, Cepat Lapar dan Penglihatan Kabur

Biasanya disebabkan kencing manis yang tidak mendapat pemeriksaan awal dan juga penyakit diabetes yang tidak dikawal. Segeralah berjumpa dengan doktor untuk mengukur tahap gula dalam darah. Jika anda tidak boleh mengawal diabetes sendiri, anda perlu berjumpa dengan endocrinologist

5. Bagi Penghidap Diabetes, Luka Di Kaki Disertai Dengan Kurang Deria Rasa Sakit, Kurang Rasa Panas Atau Sejuk. Tetapi Apabila Malam Keadaan Boleh Jadi Bertambah Sakit dan Kurang Keseimbangan Tubuh

Puncanya adalah dari masalah diabetic neurophaty. GLA Complex dapat membantu memberi kesan positif kepada masalah diabetic neurophaty ini. Dan SR Vita-C Plus mengukuhkan kapilari dan salur darah. Selain itu Set Kencing Manis juga membantu menstabilkan gula dalam darah dan membantu anda sebagai pesakit kencing manis, jauh lebih sihat dari yang sebelumnya.

6. Kudis Pada Kaki Yang Susah Sembuh Diikuti Dengan Rasa Sejuk Kaki, Kebas Atau Sakit, Perubahan Pada Kuku Kaki

Mungkin disebabkan penyakit periferal arteri iaitu terdapat sekatan dalam alirah darah dalam arteri kaki yang disebabkan pengumpulan plak arteri. 

Sirkulasi aliran darah dapat ditambah baik dengan bersenam, berhenti merokok, mengambil supplement CoQHealth atau Vita-E Complex untuk memulihara arteri darah dan menghalang platelet dari melekat pada dinding arteri.

7. Sakit Dalam Mulut Atau Di Bibir Atau Di Kulit Yang Tidak Sembuh Juga Mungkin Diiringi Dengan Gejala-gejala Lain Seperti Penurunan Berat Badan Tanpa Sebab

Mungkin disebabkan penyakit kanser mulut atau kanser kulit. Segeralah berjumpa dengan doktor untuk melakukan ujian diagnostic.

Senarai jenis luka lambat baik ini hanya sebagai panduan anda sahaja. Untuk kepastian yang lebih jelas, silalah berjumpa dengan doktor. Rangkaian produk Shaklee membantu pemulihan dan pemeliharaan sel-sel tubuh dan sel-sel darah agar berfungsi dengan baik dan seterusnya membantu luka cepat sembuh.



Atiqah Aziz
SID: 882854
Whatsapps: 012-570682
E-mel: atiqahaziz84@gmail.com


1 comments:

Rizziela berkata... Reply Comment

good info

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry