Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cara Hilangkan Sakit Otot Dengan Super Antioksidan

Punca sakit otot biasanya terjadi disebabkan pergerakan postur tubuh yang salah, ketegangan otot, penggunaan otot yang berlebihan dan juga kecederaan ringan. Biasanya kita dapat rasa kesakitan ini setempat atau pun pada beberapa bahagian tubuh.

Seperti sakit otot pada kaki, sakit otot di bahagian pinggang, sakit otot punggung (biasa terjadi disebabkan duduk terlalu lama). Sakit otot bahu pula cenderung kepada mereka yang stress sebenarnya.

Sakit otot betis biasanya disebabkan oleh penggunaan otot yang berlebihan seperti jarang melakukan aktiviti sukan atau terlalu banyak menggunakan otot kaki seperti berlari dan bermain bola sepak.

Ramai juga yang mengalami sakit otot belakang. Kesakitan ini disebabkan pelbagai faktor seperti cara duduk dan cara memandu yang salah, cara berdiri dan berjalan , cara tidur atau rehat yang salah juga cara mengangkat barang yang salah.

Orang yang bekerja dilapangan seperti berkebun dan bekerja di tapak pembinaan juga cenderung untuk sakit belakang disebabkan cara membuat kerja dan menggunakan peralatan yang salah.





Cara Hilangkan Sakit Otot

Kekurangan makanan berkhasiat juga menyebabkan faktor sakit sendiri. Oleh itu penting memenuhi keperluan vitamin dan mineral dalam badan kita setiap hari untuk menyuburkan semula sel, tisu dan komponen sistem otot rangka yang terdiri daripada otot, tulang, sendi yang merangkumi 60% jisim badan.

Untuk melegakan nyeri pada otot ini anda perlu ambil obat untuk sakit otot dari sumber alami yang mana ianya melengkapkan nutrien untuk memastikan fungsi tubuh berjalan dengan lancar dan sempurna.


Vitamin E Raja Jaga Kesihatan Otot

Vitamin E dapat mengatasi sakit sendi dan otot dengan memperbaiki dan membina sel-sel otot dan tisu tubuh. Selain itu Vitamin E membantu meningkatkan tenaga harian dan sangat bagus untuk mengendurkan kekejangan otot terutamanya otot kaki.

Pengambilan 400IU vitamin E setiap hari dapat melegakan kesakitan otot dan menguatkan otot.


Vitamin C Untuk Keremajaan Otot

Bukan kulit je nak kena diremajakan. Seluruh tubuh kena awet muda. Vitamin C adalah vitamin antioksidan yang mengandungi kolagen. Kolagen diperlukan sebagai bahan pembinaan untuk menggerakkan dan menyusun kolagen dalam tubuh kerana tubuh tidak dapat menghasilkan sendiri kolagen.

Kolagen penting untuk menyokong tendon, tulang dan kartilaj yang menyokong tulang belakang. Vitamin C juga melegakan sengal-sengal badan dan mengelakkan dari kesakitan yang berulang. 


Vita-Lea Multivitamin Untuk Penjagaan Keseluruhan

Pengambilan 2 biji setiap hari menyokong keperluan 30 nutrisi harian yang lengkap di mana mengandungi 12 jenis vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA

Vita-Lea Iron Formula ini mengandungi elemen penting untuk kesihatan tubuh. Multivitamin Shaklee ini membantu proses membina ligamen/otot dan memperbaiki otot dan tisu-tisu tubuh, menguatkan kerangka tulang, mengelakkan osteoporosis.Juga membantu melegakan sakit pada otot, menghilangkan kebas dan kekejangan otot

Bahan semulajadi yang terdapat dalam makann dapat memberi penawar kepada sakit sendi dan otot. Kerana ianya dapat menenangkan kesakitan dan memberikan keselesaan pada otot serta melembutkan kembali otot yang kejang.

Oleh itu penting mengamalkan diet seimbang, pilih makanan berkhasiat dan tambah dengan supplement untuk melengkapkan keperluan nutrisi harian. Amalkan juga postur tubuh yang betul. Jangan biarkan kesakitan pada otot dan sendi mengganggu hidup anda. 



Atiqah Aziz
SID: 882854
Whatsapps: 012-5770682
E-mel: atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry