Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Vitamin Yang Expired Boleh Makan Lagi Ke

Kita suka nak cuba makan sesuatu vitamin dan supplemen tu kan. Kita pun beli vitamin. Mula-mula memang semangat nak makan ubat vitamin hari-hari. Tapi boleh tahan konsisten 2 minggu je. Lepas tu makan cara celup-celup aje. Asal teringat.

Masalah datang bila masa kita terpandang atau teringat atau terajin nak mengemas. Tengok-tengok penuh deretan produk supplement yang kita ada. Check pula tarikh expirednya bila. Alamak dah expired. Kita rasa apa kita nak buat?. Selalunya kita buangkan. Risau keracunan makanankan?

NANTI DULU!!!


Expired, Makan, Boleh, Tamat, Tempoh, No, Harm, Selamat, Tanpa, Keracunan, Diambil



Menurut FDA, supplement sebenarnya tiada tarikh tamat tempoh. Walaubagaimanapun syarikat pengeluar supplement meletakkan tarikh expired date supaya pengguna makan mengikut aturan yang diberi secara konsisten sebelum tarikh expiry kerana semakin lama kekuatan manfaat supplement akan berkurangan.

Tarikh tamat tempoh juga sebenarnya sebagai tanda aras tempoh masa kepada peniaga supaya tidak lagi meletakkan produk mereka di rak jualan dan juga dijual kepada pelanggan.

Dan kalau produk Shaklee, sila ambil perhatian dan jangan terus buang. Perhati balik tarikh tamat tempoh produk vitamin itu. Contoh kalau tarikh expirednya 28JAN2015. Jangan Buang.

Anda masih boleh makan dengan hati yang gembira, selamat tanpa masalah keracunan makanan malah mendapat khasiat daripada makanan supplement tersebut.


DENGAN SYARAT!!


Apabila anda dah buka vitamin Shaklee tu, seelok-eloknya simpan dalam peti ais. Untuk pelihara kondisi produk supplement tu. Selagi warna, bentuk, bau, rasa (ada ke yang sanggup kunyah kecuali yang chewable vitamin je tu pun untuk kanak-kanak) tak berubah.


Ada Lagi Ke Khasiat Vitamin Tambahan Tu?

Ada, kurang separuh. Saya cakap terus terang tak payah belok-belok. Contoh macam susu ibu, walaupun stok frozen ebm tu beku dan bila dicairkan khasiatnya dah tinggal separuh tetapi masih among the best dari susu formula. Macam tu juga dengan vitamin Shaklee.


Kenapa Vitamin Shaklee Boleh Makan Sehingga Setahun Selepas Tarikh Expired?

Bagi produk vitamin Shaklee ni pula adalah 100% semulajadi tiada tambahan perasa, pewarna dan pengawet tiruan. Maksudnya tiada kimia buatan manusia dalam produk Shaklee semuanya berasaskan sumber semulajadi, tidak menggunakan haba dan dijaga kualitinya.

Tak percaya semak journal study pasal produk-produk kesihatan shaklee. Lagilah selamat dimakan sehingga setahun selepas tarikh expiry.

Sama juga dengan susu ibu. Tiada tambahan pengawet, pemanis tiruan bagai. Dan tidak dimasak dan dipanaskan maka susu ibu yang dibekukan masih elok untuk digunakan dalam tempoh 6 bulan ke setahun tau kalau simpan dalam deep freezer.

Jadi itulah keistimewaan Shaklee. Tak membazir. Membazirkan amalan syaitan. Tapikan seeloknya konsistenlah ikut jadual yang SID beri untuk dapat kesan positif yang kita harapkan dari pengambilan set-set yang kita ambil seperti set berpantang selepas bersalin, set vitamin untuk wanita, set vitamin untuk tenaga. Sekadar sebut beberapa jenis set. Duit tak rugi, kesan yang diharapkan pun dapat.


Atiqah Aziz
SID:882854
Email: atiqahaziz84@gmail.com
Whatsapps: 012-5770682

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry