Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Alternatif Pulih Luka Dan Parut Dengan Vitamin E

Alternatif Pulih Luka Dan Parut Dengan Vitamin E


Sebelum ni kalau luka apa-apa memang minyak gamat merupakan "first aid" setia saya. Maklumla, buat kerja di dapur kalau tak luka tak sah.

Tapi memandangkan bahagian tangan terutama jari yang selalu terluka, dan paling lambat sembuh lukanya kalau melibatkan luka yang agak dalam. Bak kata doktor, "kalau ikutkan luka kamu ni nak kena jahit ni". oh mak, saya tak nak kena jahit. Dan juga luka lambat baik sebab tangan "asyik basah" (buat kerja dapur dll)

Jadi saya cuba rawat luka dengan vita-E complex shaklee. Alhamdulillah luka lebih cepat sembuh berbanding dengan minyak gamat. Dalam seminggu hingga dua minggu luka dah bercantum balik. 


Kemudian jadi parut yang tak berapa kelihatan sebab saya tak rajin nak sapu setiap hari sampai parut betul-betul hilang. Luka cepat baik dan bercantum semula, saya dah sangat bersyukur. hehe

Oppsss, saya tak kata minyak gamat tak mujarab. Tak, tak dan tak, ok. Dari kecil guna minyak gamat mana mungkin saya lupakan "jasanya".^^

Oh ya, tambahan saya amalkan makan vitamin shaklee sedari saya menyusukan cik yaya 5 bulan. Vitamin C juga mempercepatkan proses penyembuhan luka selain zink. Sebab tu orang dalam pantang digalakkan makan limau dua biji sehari untuk cepat pulihkn luka episiotomi dan juga luka pembedahan.

Ini salah satu luka di tangan saya ^__^

VITAMIN E, VITA-E, SHAKLEE, BERKESAN, PARUT, JERAWAT, LUKA, LAMA, BARU, CANTIK, KESAN KECEDERAAN

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry