Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Set Hamil Yang Terbaik Dan Selamat

Proses ibu mengandung sampai melahirkan adalah momen yang paling seronok bagi seseorang yang bergelar wanita. Tips penting ibu mengandung perlulah menjaga kesihatan fizikal dan psikologi sepanjang tempoh kehamilan demi kesihatan ibu dan janin. Juga menjaga pemakanan ibu mengandung.

Ada ibu mengandung masa hamil tiada selera makan, makan je muntah-muntah. Macamana kan? Dan ramai juga yang mengidam masa tengah mengandung ni. Betul ke anak minta? Janin lagi kot. Dia makan je apa yang ibu dia makan.

Sebenarnya semua masalah-masalah ibu-ibu mengandung ini adalah disebabkan cara pemakanan ibu mengandung. Terdapat "lompong" khasiat yang diperlukan semasa ibu mengandung. Jadi sebab itu, sangat penting orang mengandung ni ambil supplement untuk ibu mengandung secara konsisten, kerana ibu menggunakan lebih banyak nutrient dan air semasa proses kehamilan

Semasa hamil ibu perlu menghasilkan 50% darah lebih daripada wanita normal. Pada ketika ini juga, metabolisma tubuh akan membakar tenaga setiap masa untuk pembahagian sel-sel dan perkembangan organ janin yang pesat. Badan bakal ibu masih dalam proses pembuatan plasenta bayi anda sehingga bulan ke empat kehamilan.





Shaklee, Vitamin, Ibu, Hamil, Kandungan, Anak, Kesihatan, Trimester, 1,2,3, Satu, Dua, Tiga, Bersalin



Manfaat Vitamin Ibu Mengandung

Antara manfaat pengambilan supplement ibu hamil adalah:

  • Menyokong tumbesaran dan perkembangan bayi dalam kandungan
  • Mengekalkan kesihatan ibu mengandung
  • Mengurangkan komplikasi sepanjang proses kehamilan

B Complex

Mengurangkan simptom morning sickness. Jadi sangat penting sedari awal anda tahu yang anda hamil. Amalkan cepat-cepat B Complex ini. Juga menenangkan emosi wanita hamil. B Complex lengkap dengan asid folik yang  untuk perkembangan kritikal janin pada trimester pertama. 

Asid folik juga diperlukan untuk pembentukan tiub neural bayi anda, yang kemudiannya membentuk tulang belakang dan otak. Anda memerlukan asid folik 600mcg sehari dalam diet harian anda

Sangat penting ibu yang menyedari dirinya hamil sedari awal mengambil B Complex kerana asid folik mengurangkan kecacatan tiub neural. Biasanya berlaku antara 15 hari dan 28 hari selepas persenyawaan

Selain itu B Complex juga penting diambil sehingga bersalin kerana dapat memberikan tenaga dan pemulihan sokongan selepas bersalin, mengurangkan risiko kemurungan juga meningkatkan sensor motor bayi dan perkembangan otak

Vita-Lea

Pengambilan 2 biji sehari meningkatkan kesihatan dan kecegasan ibu sepanjang tempoh kehamilan. Vita-Lea juga sangat membantu mencegah masalah HB LOW disebabkan kekurangan iron (zat besi).
Apabila darah dalam tubuh tidak mendapat iron secukupnya, anda berisiko mendapat anemia atau HB LOW.

Saat hamil anda memerlukan zat besi 29mg sehari. Oleh sebab itu anda perlu mengambil supplement Vita-Lea untuk menyokong keperluan zat besi harian anda. Apabila anda mempunyai masalah HB LOW, anda akan berhadapan dengan masalah-masalah seperti berikut:


  1. Kemandulan
  2. Keguguran
  3. Kelahiran Pra-matang
  4. Kurang berat bagi bayi yang baru dilahirkan - bawah 2.0kg
  5. Meningkatkan risiko kematian ibu dan meroyan selepas bersalin
  6. Cepat berasa letih semasa mengandung

Zat besi penting untuk menghasilkan protein hemoglobin dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke sel-sel lain. Nak tahu tak, Ketika mengandung, kadar jantung mengepam darah setiap minit juga meningkat sebanyak 30% hingga 50%. Oleh sebab itu anda memerlukan zat besi tambahan untuk menghasilkan lebih banyak haemoglobin untuk membawa oksigen kepada bayi.


Sustained Release Vita-C Plus

Sangat penting kerana vitamin C membantu meningkatkan penyerapan zat besi dan asid folik dalam sel-sel tubuh. Kolagen dalam vitamin C membantu mengurangkan "stretch mark" ketika mengandung. Juga menguatkan sistem imun.

Vitamin C juga menguatkan pembinaan tulang, otot, dan gigi, rambut serta kuku dan pentinga dalam penghasilan tisu-tisu penghubung dan  vaskular. Anda akan perasan ketika mengandung tiada lagi masalah gusi berdarah.

Pengambilan vitamin C yang tinggi iaitu sebanyak 550mg setiap hari mengurangkan kebarangkalian untuk melahirkan bayi pra-matang berbanding ibu  yang kurang mengambil vitamin C iaitu lebih kurang 24mg sehari


Omega Guard

Pengambilan omega 3 yang cukup dari trimester kedua mampu menguatkan memori janin, pembangunan visual bayi, serta melincirkan proses ibu bersalin kelak. Selain itu, penting menjaga tekanan darah bagi ibu hamil dan mengurangkan risiko edema atau bengkak kaki.

Selepas kelahiran bayi, sangat penting ibu meneruskan pengambilan omega guard kerana DHA sangat diperlukan dalam perkembangan otak bayi dalam tempoh 18 hingga 24 bulan selepas kelahiran.

Dalam susu ibu turut mengandungi omega. Hasil kajian mendapati ibu yang mengambil cukup omega semasa hamil dan meneruskan pengambilan omega selepas bersalin dan menyusukan anak akan menghasilkan anak yang cerdik.


Ostematrix 

Apabila anda disahkan hamil, anda memerlukan 1,000mg kalsiun sehari. Ini kerana, bayi anda memerlukan kalsium untuk membina tulang dan gigi yang kuat, penting untuk perkembangan yang sihat jantung, saraf, dan otot. Sekiranya ibu tidak mendapat kalsium secukupnya dari diet harian, bayi akan menyerap kalsium dari tubuh ibu yang boleh menjejaskan kesihatan ibu di kemudian hari

Sangat penting dari awal mengandung trimester pertama, kedua dan ketiga. Kalsium yang mencukupi membantu mengekalkan kepadatan tulang yang kuat untuk ibu menampung berat janin yang semakin bertambah. Juga sangat penting dalam penghasilan air susu ibu kerana susu ibu mengandungi 40% kalsium. Kalsium yang cukup juga membantu melancarkan proses bersalinkan anak.


ESP

Ketika hamil pada trimester pertama anda tidak memerlukan lagi tambahan kalori. Tetapi sebaik memasuki trimester kedua anda memerlukan tambahan 360 kalori sehari dan apabila memasuki trimester ketiga dan terkahir ibu hamil memerlukan tambahan 470 kalori sehari

Jadi protein ESP membekalkan tenaga kepada anda sepanjang hari. Selain itu 9 asid amino perlu membina blok sel-sel tubuh dan juga membantu serta menyokong dalam perkembangan sel-sel tubuh bayi dalam kandungan yang pantas.

Sepanjang kehamilan, ibu memerlukan 62.5gm sehari keperluan protein. Protein sangat penting untuk menguatkan rahim kerana sel-sel tubuh dan darah terdiri daripada protein. Protein penting dalam penghasilan susu badan. Susu protein soya ini mudah dihadam, tiada kolestrol memberi tenaga segera sepanjang hari kepada ibu dan mencantikkan kulit anak.

Rasai perbezaan ketara apabila anda menggunakan Set Mengandung Shaklee dengan pengambilan yang betul dan konsisten. Anda pasti gembira apabila anda kekal cergas, kandungan membesar dengan baik dan aktif. Dan anda pasti teruja melihat susu badan anda kelak banyak hingga perlu buat stok sedari awal pantang.




aklee, Vitamin, Ibu, Hamil, Kandungan, Anak, Kesihatan, Trimester, 1,2,3, Satu, Dua, Tiga, Bersalin





Atiqah Aziz
SID: 882854
Whatsapps: 012-5770682
E-mel: atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry