Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Resepi Kuih Tiram Mudah dan Cepat Untuk Anak

Resepi Kuih Tiram Mudah dan Cepat Untuk Anak

RESEPI KUIH TIRAM MUDAH DAN CEPAT UNTUK ANAKPagi tadi bangun awal buat kuih tiram dan biskut untuk Yaya. Siap telefon mak malam tadi mintak Resepi Kuih Tiram lagi. Hehehe.

Nanti cuba la resepi kuih tiram mudah dan cepat ni sesuai juga untuk anak-anak makan, ganti keropok.^_^

Tak susah. Saya yang tak terer masak rupanya jadi jugak kuih tiram ku. Hehehe

RESEPI SOYA CINCAU ESP SHAKLEE CINCAU MUDAH DAN SEDAP

RESEPI SOYA CINCAU ESP SHAKLEE MUDAH DAN SEDAP

Mahu cuba menu ESP Shaklee yang mudah dan menyelerakan? Jom cuba minum Soya Cincau ESP Shaklee pula^__^
ESP SHAKLEE

Hidangan Soy Protein ESP Shaklee berkhasiat lagi menyelerakan berbuka puasa untuk sekeluarga.

Cara Menyimpan Perahan Susu Ibu

Cara Menyimpan Perahan Susu Ibu Ketika Dalam Perjalanan

Atas permintaan seorang kakak cantik yang masih menyusukan bayinya, saya kongsikan di sini cara menyimpan perahan susu ibu.

Kebanyakan ibu menyusu tiada masalah menguruskan perahan susu ibu jika berada di tempat kerja dan juga di rumah. Tetapi mempunyai sedikit masalah jika terpaksa berpergian terlalu lama sehingga terpaksa bermalam atau pun tanpa dirancang anda perlu ke suatu tempat atas urusan kerja melebihi waktu kerja anda.

Sudah tentu "ice pack" anda tidak mampu bertahan melebihi 12-14 jam. 

Nak buat macamana? Buntu?

Perlukah Probiotik Untuk Bayi Yang Minum Susu Ibu

Perlukah Probiotik Untuk Bayi Yang Minum Susu Ibu

Sekarang ramai wanita mula menyedari kepentingan menyusukan bayi. Semakin ramai wanita juga yang telah berjaya menyusukan bayi mereka sehingga genap dua tahun. Satu perasaan yang sangat terharu bercampur bangga apabila dapat menyusukan bayi sendiri selama dua tahun dan melalui pelbagai cabaran mental dan fizikal.

PROBIOTIKWalaubagaimanapun semua bayi sama ada yang minum susu ibu atau minum susu tepung mensti pernah mengalami muntah-muntah dan cirit-birit pada tahun-tahun pertama usia mereka. 

Pernahkah doktor yang merawat anak anda membekalkan probiotik kepada anak anda selain ubat diarrhea dan juga anti-dehidrasi?. 

Promosi November 2012 Alfalfa Shaklee

Promosi November 2012 Alfalfa Shaklee



ALFALFA SHAKLEE


Tinggal lima hari sahaja lagi promosi Alfalfa Shaklee sebelum tamatnya November 2012. Sangat berbaloi beli enam percuma satu untuk stok anda. 

Lagi pun tarikh luput Alfalfa Shaklee ialah pada 2015 nanti. Jadi lambat lagi. Bolehla borong buat stok banyak-banyak, kongsi makan dengan suami dan isteri untuk mengeratkan dan memanaskan lagi hubungan suami isteri. 

Alfalfa Shaklee memang terkenal sebagai "milk booster". Tapi sebenarnya, terlalu banyak keistimewaan Alfalfa Shaklee melebihi herba spirulina. 

Alfalfa Shaklee didatangkan dalam dua jenis botol iaitu botol bersaiz (L) & (S). Jadi, dapatkan stok Alfalfa Shaklee anda pada harga menarik dan mampu dimiliki^_^

Afalfa Shaklee juga terdapat dalam set-set kesihatan Euphoria seperti:-
>> Set Tripple M
>> Set Lelaki
>> Set B dengan Ostematrix dll


Harga Alfalfa Shaklee

ALFALFA SHAKLEEHarga Runcit Alfalfa Shaklee (Saiz L - 700biji)
Semenanjung Malaysia - RM97.50
Sabah & Sarawak - RM102.50


Harga Runcit Alfalfa Shaklee (Saiz S - 300biji)
Semenanjung Malaysia - RM53.75
Sabah & Sarawak - RM56.25

Ni harga runcit. Caj pos Semenanjung RM10 & RM20 untuk Sabah & Sarawak. Nak harga istimewa contact saya ok^_^




Sharing Is Caring
Atiqah (ID Shaklee: 882854)
Atiqahaziz84@gmail.com
SMS: 012-5770682

Cara Basuh Tudung Dengan Basic H Shaklee, Tudung Tahan Lama

Cara Basuh Tudung Dengan Basic H Shaklee, Tudung Tahan Lama


BASIC H SHAKLEE
Saya dah jatuh chenta dengan Basic H  Shaklee ni. Macam-macam kegunaan saya tambahkan Basic H Shaklee ni. Dari kegunaan membasuh sayur-sayuran & buah-buahan, mencuci lantai, membasuh baju, mengelap meja makan & kabinet sampai la menggunakan Basic H Shaklee untuk basuh tudung.

Istimewanya Basih H Shaklee boleh boleh digunakan dalam 99 kegunaan dan saya menggunakan belum lagi memaksimakan penggunaan Basic H ni. Sebab terlampau banyak angka 99 tu. Hehehe

Performance Drink Shaklee Elak Dihidrasi Pada Anak

Performance Drink Shaklee Elak Dihidrasi Pada Anak


Keistimewaan Performance Drink Shaklee adalah merupakan minuman isotonik kurang gula yang mempunyai kepekatan sama dengan darah manusia. Oleh itu minuman Performance Drink Shaklee ini mudah diserap oleh tubuh dan membekalkan tenaga segera kepada tubuh yang keletihan dan kurang bertenaga. 

Juga sangat sesuai dia untuk orang yang mengalami cirit-birit, muntah, demam, demam campak terutamanya untuk elakkan dehidrasi pada anak.

Siapkan Bekal Makanan Harian Untuk Anak


Siapkan Bekal Makanan Harian Untuk Anak

Siapkan Bekal Makanan Harian Untuk Anak 1
Mungkin sedikit pengalamaan saya boleh dikongsikan bersama anda semua. Selain bekalkan susu ibu yang saya kumpul dengan pam / perah menggunakan teknik marmet setiap hari. Saya juga sediakan bekal anak ke rumah pengasuh walaupun pengasuh itu adalah mak mentua saya. Hehehe. Setiap hari saya akan bangun awal pagi sediakan bekalan makanan harian untuk anak saya.

Keperluan Omega 3 Untuk Ibu Mengandung

Keperluan Omega 3 Untuk Ibu Mengandung

Kenapa ibu mengandung perlu mengambil supplement omega 3?

Omega 3 mengandungi EPA dan DHA yang bernilai untuk tumbesaran janin dan juga perkembangan otak janin. Yang menariknya, ibu mengandung yang mengambil omega 3 secukupnya akan melahirkan anak yang lebih cerdik dan lebih cepat belajar daripada anak dari ibu yang kurang mengambil omega 3 secukupnya sewaktu mengandung.

Keperluan Omega 3 Untuk Ibu Mengandung

Vitamin C Shaklee Stocks Will Available Soon

Vitamin C Shaklee Stocks Will Available Soon

Harap maklum buat anda semua. Stok Vitamin C Shaklee akan tiba pada awal Disember 2012. Jadi adik-adik manis, kakak-kakak cantik, abang-abang yang nak guna vitamin C Shaklee dan yang nak beri kepada insan-insan tersayang boleh buat PRE-ORDER Vitamin C Shaklee dari saya sekarang.

Vitamin C Shaklee a.k.a vitamin cantik ni sangat la laris. Aritu dua kali stok sampai kat semua cawangan Shalee, tapi tak sampai seminggu dah habis. Ramai la yang 'keciwak'. Huhuhu.

Jadi, order sekarang supaya bekalan Vitamin C Shaklee anda tidak kehabisan!!

Oppss..Pre-Order tu order dulu nanti bila stok vitamin C Shaklee dah sampai saya akan roger anda semua balik dan baru bayar sebelum saya serahkan vitamin-vitamin cantik ini ke tangan-tangan mulus anda^_^

Resepi Sawi Masak Air Dengan Keledek Untuk Anak

Resepi Sawi Masak Air Dengan Keledek Untuk Anak

Semalam buat sawi masak air dengan keledek untuk anak. Saya suka buat lauk yang berkuah untuk anak sebab dia suka hirup kuah. Macam abah katanya. Hehehe

Saya guna keledek sebab rasa keledek manis dan jadi perasa tambahan semulajadi dalam resepi masak sawi ni.


RESEPI SAWI MASAK AIR DENGAN KELEDEK

Multivitamin Terbaik Adalah Vita-lea Shaklee

Multivitamin Terbaik Adalah Vitalea Shaklee

Multivitamin menyokong keperluan zat dan nutrisi pemakanan harian untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Pengambilan multivitamin terbaik membantu menguatkan sistem imun dan menggalakkan kesihatan jangka panjang. 

Memilih multivitamin terbaik menyokong diet harian kerana makanan disekeliling kita dipenuhi makanan yang telah diproses daripada sos, kicap dan makanan segera. Jadi sangat sukar bagi kita untuk mendapatkan 5-9 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari.



MULTIVITAMIN TERBAIK, VITA-LEA SHAKLEE, VITALEA SHAKLEE, MULTIVITAMIN SHAKLEE, KEBAIKAN MULTIVITAMIN, MULTIVITAMIN, MULTVITAMIN FOR MEN, MULTIVITAMIN TERBAIK, MULTIVITAMIN FOR WOMEN, vitalea,


Stok Soy Protein Shaklee Sudah Kembali

Stok Soy Protein ESP Shaklee Sudah Kembali


SOY PROTEIN ESP SHAKLEE
Dengan ini saya mahu umumkan stok Soy Protein ESP Shaklee dah kembali. Kepada yang telah menunggu dengan sabar esok Soy Protein ESP Shaklee akan selamat sampai ke tangan anda.^_^

Hebat sungguh penangan ESP Shaklee ni, disebabkan promosi ESP Shaklee bulan lepas, ramai yang beli banyak-banyak, beli 6 sekali gus dapat percuma 1. Tu yang Soy Protein Shaklee ni "Out Of Stock"


Nak tau lagi keistimewaan Soy Protein ESP Shaklee?..Jom Tengok!!

Omega Guard Shaklee Atasi Asthma Kanak-Kanak

Omega Guard Shaklee Atasi Asthma Kanak-Kanak

Runsing masalah asthma anak-anak? 

Mengikut petua orang tua-tua ikan belut bagus untuk merawat asthma. Jika dahulu masih ramai yang sanggup menyiang ikan belut ni termasuk la mak saya. Saya sendiri tak sanggup..Hehe

Cara lain untuk mengurangkan asthma kanak-kanak dan juga mengurangkan kebergantungan asthma inhaler adalah dengan mengambil minyak omega 3 secara konsisten.

Tapi jangan sebarang membeli dan ambil mudah sahaja, minyak ikan mengandungi bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri dan lain-lain tambahan omega 3 yang dihasilkan dari hari ikan mengandungi toksik berbahaya.

OMEGA 3, ASTHMA, ASMA, LELAH, KANAK-KANAK LELAH, BAYI ASTHMA, OMEGA GUARD SHAKLEE, MINYAK IKAN, UBAT ASTHMA, ATASI, RAWAT
Runsing mahu pilih minyak ikan yang selamat untuk merawat asthma anak anda?

Resepi Home Made Nugget Ayam Tempura Untuk Anak Tersayang

Resepi Home Made Nugget Ayam Tempura Untuk Anak Tersayang

Hari ni arasa malas nak cerita pasal vitamin Shaklee..ekeke..Mood Cuti. Nak cerita pasal makan pulak.^_^

Pernah tak sediakan nugget ayam kat anak?

Ha, kali ni saya nak bagitau resepi home made nugget ayam tempura sesuai untuk anak-anak dan yang penting berkhasiat dan segar dari ladang..hehe

Sesuai untuk anak anda berusia 1 1/2 tahun dan ke atas.

Idola Chef saya Chef Jamie Oliver dan Chef Michael Smith. Saya suka cara mereka masak. Simple dan sedap. Tak de protokol sangat pun. Yang best sekali cara mereka masak 'campak-campak' je. Hehehe



Vitamin Ibu Hamil Kekal Sihat Dan Anak Pintar

Vitamin Ibu Hamil Kekal Sihat Dan Anak Pintar


Ibu Hamil sangat perlu mengambil vitamin tambahan supaya dapat menyokong zat dan nutrisi harian yang didapati dari menu harian untuk menampung keperluan ibu dan anak. 



Ramai wanita dan ibu hamil tersalah anggapan multivitamin dan vitamin-vitamin untuk ibu hamil membuatkan sazi bayi lebih besar sewaktu melahirkan.

Nutriferon Umpama Ubat Selsema Tak Beri Rasa Mengantuk

Nutriferon Umpama Ubat Selsema Tak Beri Rasa Mengantuk

Tahukah anda ubat selsema dan batuk mengandungi antihistamine yang membuatkan kita rasa mengantuk?. 

Kebanyakkan orang yang sudah bekerja sanggup menahan simptom selsema dan batuk sepanjang hari daripada mengambil ubat selsema yang telah dibekalkan oleh doktor. Kerana anda risau mengantuk sepanjang hari, tidak boleh tidur semasa bekerja dan tidak boleh fokus terhadap kerja. Akhirnya anda berasa pening sepanjang hari.

Sangat tidak selesa kan?

Ada ke Ubat Selsema yang tak beri rasa mengantuk?. Ada, Nutriferon Shaklee..

Omega 3 Shaklee Bantu Turunkan Berat Badan

Omega 3 Shaklee Bantu Turunkan Berat Badan

Bagusnya khasiat Omega Guard Shaklee ni, omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard Shaklee juga membantu menurunkan berat badan dengan efektif. Sambil kurangkan kolestrol, sihatkan jantung, boleh turunkan berat badan dengan omega 3.


Kita memerlukan sumber omega 3 kerana tubuh kita tidak dapat menghasilakn EPA dan DHA yang terkandung dalam omega 3. Pengambilan supplement Omega Guard setiap hari membantu menyokong keperluan omega 3 harian anda terutamanya untuk menjayakan misi menurunkan berat badan.


26 Kelebihan Omega Guard Shaklee Untuk Semua

26 Kelebihan Omega Guard Shaklee Untuk Semua Orang

Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement. 

Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh.

Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.

Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.

SUMBER OMEGA 3

Resepi Bihun Goreng Sihat dan Cepat Untuk Si Manja

Resepi Bihun Goreng Sihat dan Mudah Untuk Si Manja

Kanak-kanak ni cepat teruja tetapi cepat jemu dengan apa yang ada disekeliling mereka termasuk makanan. Sebagai ibu bapa kita perlu kreatif menukar menu harian dan juga mengubahsuai rupa hidangan anak anda. 

Nampak mudah tapi sebenarnya sangat mencabar. Saya juga tak terkecuali seperti anda semua. Ada ketika saya juga bingung apa menu yang patut saya sediakan untuk anak saya setiap hari. Tambahan pula, ketika itu saya kesuntukan masa.

Selalunya saya hanya sediakan menu menggunakan resepi yang ringkas, sihat dan cepat untuk anak saya yang semakin bijak mengenal isi makanan dia setiap hari.^_^

Seperti hari Jumaat baru-baru ini saya sediakan Resepi Bihun Goreng Sihat Dan Cepat kerana hari itu saya sudah agak terlewat bangun dan juga kebetulan Yaya sudah menunjukkan tanda-tanda jemu dengan nasi. 

TAK SEMPAT TANGKAP GAMBAR.. AMBIL GAMBAR ORANG LAIN
SEBAGAI GAMBARAN RESEPI BIHUN GORENG SIHAT DAN CEPAT UNTUK SI MANJA

Ya, saya selalu sediakan menu berlauk untuk Yaya kerana Yaya suka makan nasi. tetapi adakalanya dia juga kebosanan jika hampir seminggu asyik makan nasi untuk waktu makan tengah hari dan malam..hehehe

Cara Atasi Selsema dan Batuk Bayi Bawah Dua Tahun

Cara Atasi Selsema dan Batuk Bayi Bawah Dua Tahun

Mesti runsing, risau, kasihan melihat si manja yang belum pun berusia setahun atau belum habis tempoh pantang sudah terkena selsema bayi.

Saya akan kongsikan dengan anda semua petua selsema bayi ini agar sedikit sebanyak dapat membantu memulihkan selsema bayi anda.

Soy Protein Shaklee Will Available Restock Soon

Soy Protein Shaklee Will Available Restock Soon

Stok Soy Protein Shaklee akan ada disemua cawangan kedai Shaklee diseluruh negara pada 15hb November 2012. Jadi anda semua yang ternanti-nantikan Soy Protein Shaklee yang memang terbaekkk ni boleh order sekarang pada saya. 

"Jangan tunggu lama-lama nanti diambil orang"..hehe

SOY PROTEIN SHAKLEE YANG TERBAEKKK

Resepi Mudah dan Cepat Mashed Potato Untuk Bayi

Resepi Mudah dan Cepat Mashed Potato Untuk Bayi

Hari ini saya tak berapa sihat. Jadi agak terlambat nak tulis entry baru. Hari teringin nak berkongsi resepi mudah dan simple Whipped potatao yang jadi kegemaran Yaya. Lebih berkhasiat dan segar dari ladang.Hahaha

Kelebihan Vitamin B Complex

Kelebihan Vitamin B Complex

Vitamin B penting untuk keperluan tubuh kita terutama dalam mengurangkan tahap tekanan kita sehari-hari. Vitamin B dalam Vitamin B complex Shaklee mengandungi semua vitamin B penting termasuk Asid Folik, iaitu Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 dan Vitamin B12


Rahsia Sembuhkan Bayi Selsema Tanpa Ubat Dan Antbiotik


Rahsia Sembuhkan Bayi Selsema Tanpa Ubat Dan Antbiotik


Antibiotik tidak sesuai untuk selsema bayi berumur satu tahun ke bawah. Bahkan penggunaan antibiotik sebenarnya bukan mematikan kesemua virus yang menyerang tubuh tetapi membuatkan sebahagian virus dalam tubuh menjadi kebal antibiotik. Apabila kemudian hari selsema bayi kembali, antibiotik kurang lagi berkesan melawan virus yang telah kebal.

Ada cara yang lebih elok, bagus, selamat, menyeronokkan dan ceria untuk menyelesaikan masalah bayi selsema dengan mudah tanpa menggunakan ubat-ubatan berunsur dadah dan juga antibiotik.


Vitamin Untuk Wanita Kekal Cantik dan Sihat

Vitamin Untuk Wanita Kekal Cantik dan Sihat

Kombinasi vitamin untuk wanita daripada rangkaian supplement Shaklee yang membantu wanita awet muda tahap kesihatan yang baik dan bertenaga seolah-olah anda berusia 30an walaupun sebenarnya anda sudah berusia 50an.

Kisah Dr. Katoq

Kisah Dr. Katoq

Dr. Katoq!! Pelik je bunyinye kan. Tapi inilah nama favorite saya. hahaha. Hari ni cerita pasal Dr. Katoq pulak. Boleh pening kepala kamu semua asyik baca pasal kesihatan dan supplement Shaklee je kan^_^

Hmm..flash back balik story pasal Dr. Katoq ni. Ini semua gara-gara Kursus kat AITC hari tulah, suruh sangat guna nama glamour! Amboi salah kan orang lain pulak=P.

Amik ko!! Letak lagi nama Dr. Katoq. Dah jadi femes..hahaha..Semua tanya kenapa pilih Dr. Katoq. Korang nak tau sejarah nama tak berapa femes saya nih?. 

Tips Kurangkan Berat Badan Tak Perlu Berdiet

Tips Kurangkan Berat Badan Tak Perlu Berdiet

Jika anda seorang yang suka makan dan ingin mengurangkan berat badan, tentu sukar untuk mengikuti rejim tahan nafsu makan. Kebiasaannya anda hanya akan berjaya dalam tempoh yang pendek sahaja apabila anda memutuskan untuk berdiet dengan cara mengurangkan makanan. Maka, impian anda untuk kurangkan berat badan dan mendapat berat badan yang lansing tidak tercapai. 

Kini anda tidak perlu berdiet lagi untuk kurangkan berat badan dan mendapatkan tubuh yang lansing serta cergas.  Ada beberapa tips mudah yang membantu anda mengurangkan berat badan tanpa perlu berlapar.

Resepi Biskut Untuk Anak Paling Mudah Dan Sedap

Resepi Biskut Untuk Anak Paling Mudah Dan Sedap

Hari ini saya nak berkongsi cerita pasal masak-memasak dengan anda semua. Saya suka sediakan makanan sendiri untuk anak saya termasuk melapangkan masa menggunakan resepi biskut mudah untuk    sediakan biskut sebagai snek ringan si manja ku sayang.

Pulangkan Hak Susu Ibu Kepada Anak Anda

Pulangkan Hak Susu Ibu Kepada Anak Anda

Mungkin tajuk saya agak kasar, tapi saya tidak berniat mengguris perasaan anda semua.  Ada sebab kenapa saya tulis entry ni. Dan ianya berkaitan hak seorang anak dinafikan oleh ibu bapa sendiri atas alasan tak munasabah

20 Kebaikan Alfalfa Shaklee Umpama Kedai Farmasi

20 Kebaikan Alfalfa Shaklee Umpama Kedai Farmasi


Alfalfa Sahklee merupakan produk pertama sekali yang dicipta oleh Dr. Forrest C Shaklee pada tahun 1950an. Maka Alfalfa Shaklee merupakan produk signature Shaklee Corporation.

Kenapa  Dr. Shaklee memilih Alfalfa Shaklee sebagai supplement pertama? Alfalfa merupakan herba tradisional masyarakat orang putih dan mereka menggunakan Alfalfa untuk pelbagai jenis keadaan kesihatan terutamanya bagi wanita selepas bersalin. Oleh sebab Alfalfa mempunyai banyak kebaikkan kepada wanita, lelaki dan kanak-kanak maka Dr. Shaklee merumuskan formula Alfalfa menjadi supplement Alfalfa Shaklee yang sangat-sangat memberi manfaat kepada jutaan manusia.

Vitamin Sesuai Untuk Orang Tak Suka Makan Sayur

Vitamin Sesuai Untuk Orang Tak Suka Makan Sayur



Dalam keluarga kita mesti ada seorang dua yang tak suka makan sayur. Pening kepala ibu bapa kita mencuba pelbagai cara untuk menarik minat si dia atau si manja untuk makan sayur. 

Jika diperhatikan orang yang makan sayur ni mempunyai kulit yang tidak begitu cantik dan mulus serta kelihatan kusam dan kering. Bagi orang yang tidak suka makan sayur juga kerap mengalami sembelit kerana pengambilan serat yang kurang dalam diet harian mereka. Sayur turut mengandungi serat yang melancarkan proses pembuangan najis

Pengambilan vitamin semulajadi Shaklee dapat mengatasi masalah orang-orang yang tidak suka makan sayur ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry