Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Buat Bedak Gatal Sendiri Anak Eczema Boleh Tidur Lena

Nak tak saya beritahu cara buat bedak sendiri yang lebih selamat dan bebas kimia untuk anak-anak anda. Tahu tak? Kandungan Talc dalam pelbagai jenis bedak sebenarnya berbahaya pada kesihatan manusia. Apatahlagi bayi yang masih lembut kulitnya.

Macam ni ceritanya alkisahnya. Satu hari Abu Ayyub tak boleh tidur malam dengan nyenyak sebab Eczema muncul kembali akibat mulut saya yang gatal nak makan biskut coklat yaya. T__T. Mama memang suka makan. 

Jadi, minyak kelapa dara, vita e complex pun macam buat dia tak selesa mungkin sebab cuaca yang panas sama. Maka saya dengan tak laratnya sebab masa tu tengah migrain. Tiba-tiba...Tingggg. Terpikir satu idea.

 Cara Buat Bedak Sejuk Homemade



Cara Buat Bedak Sejuk Gatal Untuk Bayi

Campurkan 1 tablet Zink Shaklee dengan sedikit air dan bedak sejuk buatan sendiri (homemade), bukan beli kat kedai tau. Itu tak ori. Guna tepung. Lepas tu goncang-goncang bekas sikit bagi cepat larut zink tablet nya. Lepastu sapu kat Abu Ayyub.


ZINK, COMPLEX, SHAKLEE, BEDAK, SEJUK, CAMPURKAN, AIR, GARAM, GATAL, ECZEMA, RUAM, PANAS, MENYEJUKKAN, BADAN


Ha, bila petang esoknya lepas diambil abah mereka dari rumah opah tengok tengkuk Abu Ayyub dah kurang gatal-gatal memerah. Malam hari sapu lagi kat tengkuk dia. 

Alhamdulillah nyenyak dan lena bayi Abu Ayyub tidur sampai ke pagi. Ceria dia bangun awal pagi tadi. Mama pun dapat berehat versi mak-mak ada anak kecil la ye. (Memang tak dapat la tidur lena 8 jam terus menerus sebab anak-anak nak menyusu, Tapi saya bahagia begini).

Jadi kalau nak cuba, cubalah. Kalau ada lebih bancuhan bedak tadi tempekkan la ke muka. Eh, zink tu kecutkan jerawat tau. Ha, cepat-cepat pakai.

Tak mahal pun Zink Shaklee sebotol baru RM33.75 dan ada 120biji. Sehari makan sebiji je. Boleh jimat sampai 4 bulan.

Ala yang nak buat bedak gatal atau bedak anti jerawat tu sebiji zink tablet Shaklee dicampur dengan bedak sejuk dan air boleh pakai sampai seminggu. Berkali-kali tau. Lebihan bedak tu simpan dalam peti sejuk. Boleh pakai esok hari. Tak masam pianggg baunya. Pakai sejuk-sejuk rasa macam pakai toner, boleh bantu kecikkan liang roma juga.

Cubalah. Belum Cuba Belum Tahu. Chayok-chayok




SID, ID, 882854, PENANG, SEBERANG, PERAI, UTARA, TENGAH,SELATAN, KEPALA, BATAS, SHAKLEE, BEBAS, JAYA,PERMATANG, PAUH, PERMATANG, SUNGAI, DUA, BULUH,BULOH, COD, PENGHANTARAN, PRODUK, VITAMIN, SUPPLEMENT

Pengedar Sah Shaklee: Atiqah Aziz | ID:882854
SMS / Whatsapp: 012-5770682
PM Facebook: Atiqah Aziz

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry