Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Petua Hilangkan Tonsil Pada Bayi Yang Mudah

Sama ada anda pilih medium ubat atau alternative lain untuk sembuhkan penyakit tonsillitis.  Anda juga boleh mempercepatkan proses penyembuhan radang tonsil melalui pemakanan harian.

Ada banyak cara untuk pulihkan sakit tonsil ni. Untuk anak saya yang berumur setahun lapan bulan tu. Saya guna bahan-bahan dari sumber semulajadi dalam makanannya.


Rawatan Tonsil Kanak-kanak, Rawat Tonsil Bayi, Rawat Tonsil Dengan Shaklee, Petua Hilangkan Tonsil Pada Bayi, Petua Hilangkan Tonsil Kanak-kanak, Cara Pulihkan Tonsil,


Antaranya bahan yang saya tambah dalam masakan untuk rawat radang tonsil anak adalah daun bay. Saya tambah dua helai setiap kali masak. Bau masakan memang wangi dan menyelerakan.

Selain tu saya juga guna sayur-sayuran yang bersifat menyejukkan dalaman seperti labu kundur dan kucai.

Saya juga buatkan anak agar-agar tapi anak untuk legakan sakit tekak akibat tonsil yang membengkak tu. Tapi dia tak berapa suka. 

Juga belikan aiskrim, asikrim pilihan Haagen Dazs. Oh, beli bukan sebab brand ye, tapi sebab ramuan. Pilih ramuan yang minimalis dan hampir kesemua bahan yang digunakan adalah semulajadi. Selain tu, dah tentulah pilih yang halal.

Dan yang paling utama, susu ibu yang saya perah tu, bagi sejuk-sejuk tak rendam dalam air panas pun. Cara ni jugak bantu tekak anak selesa.


Selepas seminggu radang tisu tonsil pada tekak anak pun dah pulih, ditambah dengan konsistensi makan Nutriferon dan Omega Guard setiap hari.

Kalau anak ibu-ibu juga ada masalah tonsil seperti anak saya boleh cuba home remedy seperti saya ditambah vitamin untuk pesakit tonsil supaya antibodi tubuh semakin kuat, dapat membunuh bakteria yang menjangkiti tisu tonsil dan juga tingkatkan sistem imun supaya risiko jangkitan tonsilitis semula adalah rendah.



Atiqah Aziz @ 012-5770682 (whatsapps)
atiqahaziz84@gmail




0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry