Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cara Dapatkan Kulit Yang Licin Halus Dan Gebu Semula

Belek-belek gambar masa anak dara dulu. Aduh, dahla slim, kulit muka pula licin je, takde pun liang roma terbuka. Start dah beranak pinak, muka dan tak sempat berjaga. Liang roma pun makin besar. Tanda-tanda penuaan seperti jeragat, kedut-kedut halus, rengsa kulit dan jerawat pun timbul.

Rindu nak dapat balik kulit muka yang cantik, licin tanpa pori-pori wajah terbuka yang semakin besar?



Petua Kulit Muka Licin Dan Gebu, Cara Mendapatkan Kulit Putih Gebu, Nak Kulit Cantik Dan Licin, Rahsia Kulit Cantik, Langkah Penjagaan Kulit Muka


3 Langkah Untuk Dapatkan Kulit Licin dan Gebu Semula

Langkah 1 - Buka Liang Roma Dahulu

1 biji Alfalfa Complex dihancurkan/tumbuk untuk dijadikan scrub. Campur dengan sedikit air. Basahkan muka. Lepas tu sapu dan gosokan dengan lembut ke satu muka untuk buangkan sel-sel kulit mati dan bukakan liang pori-pori wajah.

Lebih bagus serbuk Alfalfa Complex dicampur dengan Gentle Action Makeup Remover Nutriwhite. 

Langkah 2 - Buang Minyak Dan Kotoran

Selepas siap dan puas hati scrub muka tu. Bilas dengan air bersih kemudian cuci muka pula dengan Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite. Liang roma muka masih terbuka lagi. Jadi memang tindakan pencuci muka Nutriwhite ni membersihkan hingga ke dalam liang roma sebersih-bersihnya.

Boleh juga digantikan dengan pencuci muka Enfuselle Shaklee seperti Hydrating Cleansing Lotion atau Purifying Cleansing Gel

Langkah 3 - Rapatkan Pori-Pori Wajah Dengan Masker Collagen Powder

Ambil 1/3 sachet Collagen Powder Shaklee dibancuh dengan sedikit toner Nutriwhite atau nama panjangnya Soothing Radiance Whitening Softener. Yang ni kawan saya cukup suka pakai. Katanya beli sebotol dekat setahun baru habis walaupun hari-hari guna tau. Untung tak?

Dah siap bancuh, baring cepat-cepat di port yang selesa macam katillah selalunya. Lepas tu tanpa lengahkan sesaat pun terus sapukan masker collagen di seluruh muka kecuali kawasan mata dan bibir. 

Kenapa kena baring supaya wajah tak jatuh. Kan bila kering masker tu menegang. Jadi kalau kita berdiri atau duduk, bila kering masker tu akan tarik kulit muka ke bawah. Dan kurangkan aktiviti atau gerakan supaya masker kolagen tu tak pecah.

Biarkan selama 15-30 minit kemudian bilas dengan air bersih. Lap muka dengan tuala bersih. Anda akan rasa kulit lebih lembut, licin, tegang, bersih dan cerah. 


Ni kalau guna sekali dah rasa hebat gebu licinnya kulit wajah. Kalau seminggu pakai 2-5 kali seminggu (ikut jenis kulit) bayangkanlah kesan kulit wajah anda dah transform jadi lebih cantik dan awet muda, masalah pori-pori besar pun dah hilang.

Berapa Kali Seminggu Nak Pakai Masker Collagen

Kulit Normal: 2-3 kali Seminggu
Kulit Kering: 1-2 kali seminggu
Kulit Berminyak: 3-5 kali seminggu




Masker Kolagen, Cara Buat Masker Collagen, Masker Collagen Shaklee, Cara Buat Masker Collagen Powder Shaklee,
Credit to: Fina

Cantik tak Master Farah Wahida yang pakai tudung putih belah kanan ni? Dia pakai Masker Collagen tau dengan langkah-langkah yang saya cerita kat atas tadi tu lah. Cantikkan licin tapa makeup. Dia sedang mengandung 7 bulan lebih tau.

Nak cantik macam Master Coordinator Farah Wahida tak? ha, cepat-cepatlah order bulan ni sebab ada diskaun 5% untuk pembelian 2 kotak Collagen Powder dan Percuma 1 kotak Collagen Powder untuk pembelian 6 kotak Collagen Powder dalam satu resit berserta keahlian percuma sekali tau.




Atiqah Aziz @ 012-5770682 (whatsapps)
atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry