Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Atasi Sembelit Sampai Tak Buang Air Besar Seminggu

Sangat menyeksakan dan tak selesa perut bila tak buang air besar selama seminggu. Bila terasa nak membuang, dah berlama-lama dalam bilik air masih tak berjaya keluarkan "kepala tahi". Itulah dinamakan sembelit atau berak keras.


Atasi Sembelit Ketika Berpantang, Atasi Sembelit Ketika Hamil, Rawat Sembelit Dengan Shaklee, Susah Buang Air Besar, Tips Atasi Susah Buang Air Besar,


Punca Sembelit Yang Buat Anda Susah Hati

  1. Kerap menahan apabila terasa ingin buang air besar
  2. Kurang minum air
  3. Kurang serat
  4. Kurang pelincir

Sayur banyak serat dan serat membantu melancarkan perkumuhan najis besar. Longgokan makanan pelawas serat ini meransang gerakan otot usus  yang berlaku disepanjang dinding usus melancarkan pergerakkan najis ke dubur.

Anda juga perlukan pelembap dan pelincir untuk melincirkan pergerakan otot usus. Anda perlukan buah-buahan yang mengandungi gula buah-buahan semulajadi iaitu dektros dan fruktos yang beri tenaga aktif pada usus anda untuk menjalankan tugasnya dengan lancar.

Minum air putih 3 liter sehari juga membantu sebagai detoksifikasi, melembap dan memudahkan pelawasan

Tak semua orang mampu ambil makanan tinggi serat, ambil buah yang cukup setiap hari. Jadi, tugas supplement membantu anda menyokong keperluan anda sebagai cara menghilangkan sembelit yang buat anda trauma nak buang air besar sampai 3 hari dan yang paling teruk sampai seminggu.


Set Cegah Sembelit Dari Kembali Berulang



Atasi Sembelit Ketika Berpantang, Atasi Sembelit Ketika Hamil, Rawat Sembelit Dengan Shaklee, Susah Buang Air Besar, Tips Atasi Susah Buang Air Besar,



Lecithin
Terkenal sebagai pelembut najis yang berkesan. Lecithin melembapkan dan meleraikan toksin dalam usus

Ostematrix
Menguatkan pengecutan otot dan memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus

Herblax
Membantu masalah sembelit. Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat dan sisa najis yang tersimpan lama dalam usus. Mengembalikan natural bowel movement yang normal serta bantu kempiskan perut.


Jangan biarkan masalah sembelit berlarutan dan amalkan tahan berak sehingga tercetusnya kanser usus. Cuba supplement-supplement dari Shaklee yang sangat bantu atasi susah buang air besar. 
Ramai dah yang sukakan supplement shaklee untuk sembelit terutamanya semasa hamil dan bersalin



Atiqah Aziz @ 012-5770682 (whatsapps)
atiqahaziz84@gmail.com




0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry