Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Anak Kena Alahan Makanan Apa Nak Buat?

Bagi ibu bapa yang ada anak-anak alergik makanan mesti runsing bila anak tersalah atau termakan sesuatu makanan yang tak boleh diorang makan.

Pengalaman saya, Yaya tak serasi dengan processed food yang berkaitan dengan susu dan coklat. Kemungkinan juga yang ada tambahan sukrosa dan fruktosa tu.

Jadi, setiap kali terambil misalnya minum Milo, Susu Perisa Coklat atau biskut siap pack tu, mesti dia selesema dan bersin tak berhenti.

Memang salah satu caranya adalah pantang makan. Tapi semakin anak membesar. Keinginan membuak-buak tu tinggi. 



Apa yang boleh saya buat. Kurangkan atau jarangkan pengambilan makanan yang sebabkan alahan. Dan terangkan sebab musabab anak tak boleh makan selalu.

Biasanya saya buat eksperimen. Saya katakan padanya "kita try makan lagi tahun depan ye, kot Yaya dah ok". Dan dia memang terima dengan senang hati.

Tapi masa tersalah makan dan hidung anak mula berair dan bersin tak berhenti, apa yang saya perlu buat adalah kurangkan simptom alergik tu. Jika tak dirawat dari awal simptom. Yaya boleh demam.

Jadi biasanya Nutriferon tu memang dah simpan siap-siap stok untuk kecemasan anak-anak. Saya beri Nutriferon diikuti dengan Chew Vita C Plus dan Omega Guard.

Alhamdulillah. Menjelang setengah hari berlalu biasanya simptom alahan makanan yang Yaya alami dah tiada.

Nutriferon ni antara kelebihannya anti alergik, jadi sangat sesuai diberi pada anak-anak berusia setahun dan ke atas.

Omega Guard dan Chew Vita C Plus pula percepatkan pemulihan akibat alahan yang dialami.

Kalau ada anak-anak anda yang ada masalah alergik boleh cuba Nutriferon macam yaya juga.


Atiqah Aziz @ 012-5770682
atiqah aziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry