Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Kuatkan Daya Ingatan Untuk Dapatkan Keputusan Cemerlang

Faham dengan ingat mana yang penting?. Sudah tentu dua-duanya penting. Tambah pula jika kita ni seorang pelajar. Setengah orang mudah faham tapi nak ingat dalam minda tu susah sangat nak lekat. Dahla banyak subjek nak kena ingatkan. Tu belum hafal Al-Quran lagi.


Cara Kuatkan Ingatan, Cara Kuatkan Minda, Cara Menguatkan Daya Ingatan, Cara Meningkatkan Daya Ingatan Pelajar, Petua Menajamkan Minda



Secara asasnya banyak je, makanan yang kuatkan memori ni. Tapi biasalah hari ni mana cukup sumber makanan sebenar nak kuatkan sel-sel otak kita. Jadi nak tak nak, kita kena ambil supplement iaitu makanan tambahan yang menguatkan minda kita.

Lecithin

Sangat perlu. Terkenal untuk kuruskan badan tapi sebenarnya kolina dalam lecithin memperbaiki ingatan dan menguatkan saraf kranial seterusnya mempertingkatkan kuasa pembelajaran. Lecithin juga bantu ringankan stress seorang pelajar.

Omega Guard

DHA dalam minyak ikan meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran serta memelihara penglihatan dan pendengaran. Semua ni sangat penting bagi seorang pelajar. 

Minyak omega juga penting dalam pekermbangan mental yang sihat dan mengurangkan kemurungan dan tekanan. Perghhh, jadi pelajar memang stress banyak kot.

Vitalea

Mengandungi vitamin dan mineral lengkap yang sempurna sebagai untuk tingkatkan tahap kesihatan yang baik, tingkatkan pembakaran lemak dan juga sebagai penambah tenaga segera. Nutrisi yang cukup sangat perlu untuk kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

ESP

Sel-sel otak, saraf, sel-sel otot dan darah terdiri daripada protein. Senang kata protein merupakan binaan utama tubuh manusia. 

Protein soya Shaklee membekalkan 9 asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh badan. Selain menyumbang tenaga tambahan harian, asid amino Triptofan penting bagi fungsi neurotransmitter serotonin yang betul


Banyakkan membaca dan membuat ulangkaji adalah cara meransang kekuatan memori. Sel-sel otak dan saraf juga perlukan nutrisi yang cukup supaya sel-sel boleh berfungsi berfikir dan menjana ingatan dengan baik.



Atiqah Aziz @ 012-5770682 (whatsapps)
atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry