Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Pengalaman Guna Baby Carrier Ergo Yang Sangat Selesa

Pengalaman Guna Baby Carrier Ergo Yang Sangat Selesa


Sebenarnya saya tak fanatik pun dengan SSC ni. Lebih kepada keperluan. Sebab saya tak suka membazir masa duduk lama semata-mata nak menyusukan anak jika pergi ke mana-mana. Orang suka berjalan katakan.

Pun sebenarnya saya tak ambil tahu beza ring sling, baby wrap dan sewaktu dengannya. Semuanya saya pukul rata panggil baby carrier (jangan hakimi saya).

Asalnya saya nak berjimat (haji bakhil juga ni). Ingatkan Ring Sling dah memadai. Rupanya umur Abu Ayyub dah 6 bulan dia tak selesa duduk dalam tu (lagi sekali jangan hakimi saya). Stroller ada, tapi lecehla untuk sesetengah keadaan dan yang perlu cepat sentiasa macam saya.

Pilih punya pilih self-structered carrier pilihan saya adalah Ergo. Saya pilih Ergo sport sebab pengudaraannya yang baik dan kainnya yang lebih lembut dan tak terlalu tebal. Sesuailah dengan iklim Malaysia yang panas lembap ni bila nak pergi berjalan kemana-mana. Takkan nak berjalan bawah bumbung je kan.



Self Structered Carrier Ergo
Inilah Ergo Baby Carrier Idaman Kalbu Saya


Tambahan Abu Ayyub pernah ada eczema sebelum ni. Jadi SSC ni yang sesuai untuk dia dan tak membazir duit. (jimat duit untuk perkara lain yang lebih memerlukan). RM400 tu dah dikira paling mahal dan berbaloi bagi mama dik, mama kau memang berkira. hehe. Kalau nak beli kat tempat yang antara paling dipercayai dan asli, belilah di www.fabulousmom.com.

Memang sangat selesa bagi Abu Ayyub dan saya. Tapi tetap terasa beban berat Abu Ayyub. Baru 11 bulan (big baby,ikut DNA mama ^^). Lenguh kaki tetap terasa tapi taklah rasa sakit sangat dan rasa tak menyokong badan ibu bapa yang tampung berat bayi yang dibawa macam baby carrier yang saya beli untuk Yaya dulu. Akhirnya tak guna, guna stroller je.

Nasib saya ni dah ada perancangan awal. Sebelum pergi berjalan-jalan sempena meraikan Ulang Tahun Perkahwinan kami yang ke-6 tahun. Bajet romantik je. hehe. Ok, perancangan terbaik saya kononnya tu, saya bancuh ESP dan Performance Drink. Kemudian ambil tablet Advanced Joint Health Tablet dan Ostematrix Shaklee. Banyak ke? sangat ok banding kena telan ubat tau. hehe


Tak, Lenguh, Badan, Penat, Mudah, Makan, Bawa, Berjalan, Bercuti, Mekah, Tunaikan, Haji, Umrah, Sakit, Otot, Sendi, Tulang, Larat


Pasal apa saya ambil makanan tambahan ni?. Supaya kurang sakit kaki bila berjalan jauh dan kurang rasa letih. Sangat bazir masa banyak duduk dari berjalan. Maksud saya bukan tak duduk langsung. Saya boleh duduk paling lama 5 minit je. Lepas tu rugi masa,  jom jalan. Tapi bila yaya duduk berehat sambil ditemani abah dia, saya pergi cari barang idaman saya dengan aman. Hahaha.

Kalau korang faham maksud saya, bila ada bersama Profesor cilik dari University of Oxford ni yang tak pernah berhenti bertanya itu ini ni. hehe. Dan selagi tak dapat barang idaman dia, selagi itu mulut si kecil tu tak berenti mengomel. Nampak tak ciri-ciri nak jadi ratu membebel macam maknya. haha

Jadi Nak tahu hasilnya. Macam dapat teka je. Nak cerita juga. Ada aku kisah, ini belog saya ye. ^__^ Cewi ni. Memang terasa letih sikitla. Dari tengah hari sampai malam berjalan tu. Robot pun tahu habis bateri. kikiki.

Tapi saya balik rumah tu masih gagah perkasa lagi bagi mandi anak-anak, siapkan anak-anak dan bagi mereka makan. Suami saya?..hehe pancitttttt. Dia memang dalam proses suka makan supplement. Big Baby saya ni. hehe. Padahal saya yang bawa Abu Ayyub hampir sepanjang hari berjalan-jalan dengan menyusu lagi. Dengan Abu Ayyub yang memang tak duduk diam seminit dalam kereta.

Eh, tunggu seminit, suami saya tak banyak ambil alih dukung Abu Ayyub sebabkan saya kata nak menyusu sambil berjalan, rimas tahu tak kalau keluar masuk Abu Ayyub dari SSC tu, melainkan untuk perkara yang tak dapat dielakkan macam nak pergi solat ke, tandas atau Abu Ayyub dah bosan tahap boleh jadi tukun duduk dalam self-structured carrier tu. 

Jadi, mama menang ye. Dan ini lagi satu Shaklee Effect dari saya. Ruginya tak boleh nak belanja gambar pada hari kejadian. Nama pun berjalan sakan, memang tak ingat nak tangkap gambar. huhu.

Belanja gambar lama pun jadilah ye. Gambar masa bercuti di Penang awal tahun ini.



sihat macam yaya
Budak Big Baby tu baru bangun tidur sebenarnya.
Aman damai dia tidur dalam baby carrier tu


Museum 3D, sihat macam yaya
Ini yang saya mahu. Praktikal, selesa dan jimat masa.
Abu Ayyub tidur sambil menyusu masa ni.
Sebab tu saya pasangkan hud tu (yang warna hitam tu)


Tengok vimeo ni, salah seorang pengguna tegar yang dah tak penat bila makan set Shaklee antara performance drink (memang terbukti), bertenaga macam minum red bull. Cuma Performance drink lagi bagus, tiada pengawet, perasa dan pemanis tiruan. Oh, korang tak tahu ye, sorang kawan saya baru awal usia 20-an masa tu dan doktor cek gula dalam darah tinggi, akibat? ------->

Suka minum 100 plus setiap petang untuk kekal aktif apabila bermain badminton. Jadi, nak sihat buatlah pilihan bijak. 100 plus sebotol dalam RM2++, mesti nak minum sampai habis punya. Performance Drink ni satu tong baru RM82.50 dan boleh jimat 1-4 bulan. Lagi jimat.





SID, ID, 882854, PENANG, SEBERANG, PERAI, UTARA, TENGAH,SELATAN, KEPALA, BATAS, SHAKLEE, BEBAS, JAYA,PERMATANG, PAUH, PERMATANG, SUNGAI, DUA, BULUH,BULOH, COD, PENGHANTARAN, PRODUK, VITAMIN, SUPPLEMENT

Pengedar Sah Shaklee: Atiqah Aziz ID:882854
SMS / Whatsapp: 012-5770682
PM Facebook: Atiqah Aziz




0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry