Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cara Berhenti Merokok Paling Mudah Dan Berkesan

Cara Berhenti Merokok Paling Mudah Dan Berkesan

Merokok pada asalnya suka-suka dan juga untuk menghilangkan tekanan. Majoriti lelaki lebih ramai dari kaum wanita yang menghisap rokok.  Mereka ni kebanyakkan menghisap rokok dari umur seawal usia dan kebanyakkannya disebabkan ikut-ikutan. 

Walaupun ulama dah kata hisap rokok tu haram, hasil jualan rokok sumbang ke israel, kempen-kempen berhenti merokok bersepah-sepah di sana sini, pada kotak-kotak rokok gambar penyakit yang mengerikan akibat kesan merokok dan para isteri yang membebel berkarung-karung guni juga seperti seolah-seolah mencurahkan air ke daun keladi tiada kesan.


Cara Berhenti Merokok Dengan Cepat Dan Mudah, Cara Berhenti Merokok Paling Mudah Dan Berkesan, Petua Hilangkan Ketagihan Merokok, Produk Hilangkan Ketagihan Merokok, Ubat Hilangkan Ketagihan Merokok,


Kita semua tahu yang menghidu asap rokok lebih berisiko tinggi untuk mendapat pelbagai penyakit seperti kanser dan juga asthma. Tapi yang paling terkesan adalah orang yang menghidu asap rokok terutama kanak-kanak, ibu mengandung dan juga orang tua.


Cara Berhenti Merokok Dengan Cepat Dan Mudah, Cara Berhenti Merokok Paling Mudah Dan Berkesan, Petua Hilangkan Ketagihan Merokok, Produk Hilangkan Ketagihan Merokok, Ubat Hilangkan Ketagihan Merokok,


Paling geram kalau perokok ni sengaja atau buat-buat macam tak pernah pergi sekolah selamba je merokok depan anak-anak. Dan kebanyakkan orang-orang merokok ni walaupun kat tempat awam terutama kedai makan,  mereka ingat habis macho la hembuskan asap rokok fuhh..fuhhh, ingat rilex habislah. Buat-buat tak nampak orang sekeliling bawa anak-anak. Tapi bila anak-anak merokok tau pula para bapa ni marah.

Cara Berhenti Merokok Dengan Cepat Dan Mudah, Cara Berhenti Merokok Paling Mudah Dan Berkesan, Petua Hilangkan Ketagihan Merokok, Produk Hilangkan Ketagihan Merokok, Ubat Hilangkan Ketagihan Merokok,
Walaupun anak masih kecil tapi sel-sel otak mereka sedang berhubung tau

Jadi macamana tak seawal umur dah hisap rokok. Di sekolah jenuh cikgu buat pemerikasaan tergempar, beri tugas kepada para pengawas laporkan pada cikgu jika ternampak ada pelajar menghisap rokok. Tetapi berapa kerat je yang insaf dan mahu dengar nasihat?. Mereka dah belajar sedari bayi. Kenapa bapa, datuk, pakcik, jiran sebelah rumah boleh je merokok?

Macam seorang perokok tegar ni. Seawal usia 14 tahun dah merokok. Terkejut? tak payah terkejut lagi awal dari ini pun ada. Selama 20 tahun dia ketagih merokok. Dari alam remaja, hingga dewasa dan berkahwin pun, masih dengan aktiviti kegemaran yang menenangkan perasaan kononnya lah tu. Isteri pun jenuh menn nasihat a.k.a berleter. hehe

Kan ada alternatif-alternatif yang bantu menghilangkan ketagihan merokok di pasaran?. Ya, betul tapi tak berapa menjadi pada semua orang. Pergi klinik kesihatan, bengkel berenti merokok Pelekat nikotin atau pun rokok elektrik pun tak berkesan kepada perokok yang dah hisap rokok selama puluhan tahun. 20 tahun kira puluhan tahun la tu kan. kekeke

Pada satu hari yang baik pada dua tahun yang lalu, si isteri kesayangan ni pun cakaplah pada suami dia, "Abang cubalah makan Vivix Shaklee ni, banyak testimoni dah ayang tengok, orang yang suka merokok langsung dah tawar hati nak merokok. Masa hisap rokok tu mereka rasa payau semacam, lepas tu terus berhenti merokok". (Dialog rekaan semata-mata, tak tahu kot-kot di rumah mereka ber kekanda adinda..hehe)

Maka dek kerana sayangkan isteri, suami si perokok tegar pun makanlah vivix a.k.a tonik ajaib ni setiap hari. Dekat dua ke tiga botol juga la, dah nampak kesannya. Merokok selama 20 tahun tu, lamaaaaaaaaa tu. Kira hebatlah supplement Shaklee ni, botol yang ketiga dah  berkesan.

Memang terbaiklah Vivix ni. Selain tu, ada pakej lain, bukan sahaja menghilangkan ketagihan merokok tetapi membantu meningkatkan kesihatan secara keseluruhan, tubuh lebih bertenaga dan awet muda. Ha, bestkan, dia ni pun sebenarnya ada masalah kolestrol juga. Selain makan set Shaklee untuk kolestrol, vivix juga membantu dia mendapatkan kesihatan yang lebih baik berbanding dulu.




Jadi dia sekarang dia dah bebas daripada ketagihan merokok. Dah dua tahun dah. Tahun ni umur dia 35 tahun. Dia berjaya berhenti merokok pada usia 33 tahun. Pergi mana-mana pun tak de nak menggelisah je kan sebab tak dapat kena rokok sebatang lagi. hehe.




SID, ID, 882854, PENANG, SEBERANG, PERAI, UTARA, TENGAH,SELATAN, KEPALA, BATAS, SHAKLEE, BEBAS, JAYA,PERMATANG, PAUH, PERMATANG, SUNGAI, DUA, BULUH,BULOH, COD, PENGHANTARAN, PRODUK, VITAMIN, SUPPLEMENT

Pengedar Sah Shaklee: Atiqah Aziz ID:882854
SMS / Whatsapp: 012-5770682
PM Facebook: Atiqah Aziz




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry