Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cara Mudah Atasi Masalah Keguguran Rambut

Cara Mudah Atasi Masalah Keguguran Rambut

Selepas bersalinkan Yaya, masa tu dia umur 3 bulan saya perasan keguguran rambut yang saya alami bukan perkara biasa. Di setiap bahagian rumah pasti ada rambut gugur milik saya. 3 orang sahaja yang tinggal dirumah tu. dan saya seorang sahaja yg berambut panjang. Sudah pastu itu rambut saya yang gugur.

Sedih sebab rambut saya ni taklah tebal mana pun. Hari-hari gugur banyak sangat. Nanti botak pula. Lepas tu risau. Aku ni ada sakit leukimia ke (pengaruh television kuat sangat).

Tapi orang tua-tua kata anak suka main air liur tu sebab rambut mak gugur. Kita pun dalam terima sahaja kata-kata orang tua dengan alasan nak bagi sedapkan hati, tapi terfikir jua apa kaitan anak main air liur ni.

Menginjak kesetahun umur anak baru masalah rambut gugur tiada. Tapi masa tu tak perasan sesuatu yang pelik pun. Tahun berganti tahun. 4 tahun kemudian saya melahirkan lagi seorang lagi bayi.

Ketika anak menginjak umur 3 bulan saya tunggu "musim" rambut gugur saya. Tapi tiada pun. Masa anak umur 5 bulan. Saya perasan isu rambut gugur yang saya takutkan terjadi juga.

Sedih tak terkata ni. Orang tua-tua sibuk beritahu anak main air liur buat mama gugur rambut. Saya tak berapa nak nampak relevannya cakap orang-orang tua ni. Sebab Abu Ayyub dari umur 3 bulan suka sangat main air liur.


Kemudian sembang-sembang dengan COP sisters, baru saya perasan, "Eh dah sebulan aku skip rutin ESP ni". Alkisahnya baru masuk kerja rutin harian pun tunggang langgang jadinys sementara nak biasakan diri semula.

Jadi saya mulakan disiplin ambil ESP dan Zinc Complex setiap hari dekat dua bulan kemudian barulah dilema masalah keguguran rambut yang saya alami selesai.

Sihat, Macam, Yaya, Blogspot.com, Tiada, Lagi, Masalah, Tips, Petua, Lebatkan, Keguguran,


Pakej dengan anak pun naik berat balik semula. Tidak lagi statik seperti sewaktu berumur 5 bulan. Naik sikit-sikit pun dah cukup bersyukur sebab dia pun aktif macam kakak dia juga.

Lagi satu rumah baru saya berlantaikan marmar putih tapi saya dah tak risau lagi nak sapu rumah hari-hari sebab nak kumpulkan rambut yang gugur bergumpal-gumpal. Dah tak risau, rambut yang dah gugur tu terselit kat mana-mana bahagian baju dan akhirnya melekat dalam mulut anak. Tragis sungguh



SID, ID, 882854, PENANG, SEBERANG, PERAI, UTARA, TENGAH,SELATAN, KEPALA, BATAS, SHAKLEE, BEBAS, JAYA,PERMATANG, PAUH, PERMATANG, SUNGAI, DUA, BULUH,BULOH, COD, PENGHANTARAN, PRODUK, VITAMIN, SUPPLEMENT





Pengedar Sah Shaklee: Atiqah Aziz | ID:882854
SMS / Whatsapp: 012-5770682
PM Facebook: Atiqah Aziz

1 comments:

Nur Bahirah Abdullah berkata... Reply Comment

semua orang pompuan takut kepala jadi cepat botak, especially saya sendiri, selepas melahirkan anak kedua, rambut dah start gugur, saya mula konsisten ambil zinc + esp, Alhamdulillah masalah tu dah xde lagi,,,

http://zaravitacorner.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry