Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Asas Supplement Jana Kesihatan Unggul

Saya faham supplement Shaklee ni memang ramai yang sukakannya dan dah ramai yang akui keberkesanannya. Ramai yang mula ambil supplement bila ada masalah. Tak mengapa, better late then never, selagi ada kudrat dan kesedaran selagi itu kita usahakan yang terbaikkan.

Walaubagaimanapun masih ramai juga yang mahu mengambil supplement untuk tujuan penjagaan kesihatan tanpa ada apa-apa masalah kesihatan. Mencegah sebelum merawat adalah ubat yang paling baik sekali.

Tapi dengan pelbagai jenis vitamin Shaklee buat kita sedikit keliru dan terasa seram nak makan macam-macam jenis vitamin. Serasa macam orang sakit pula. Saya faham rasa itu.

Jadi kat sini saya nak beritahu ada 3 jenis supplement asas yang cukup untuk anda mendapatkan kesihatan yang baik, kekal bertenaga sepanjang hari, memelihara paras kolestrol dan jantung yang sihat serta meningkatkan ketajaman minda dan menjauhi alzheimer. 

Paling utama adalah tugas supplement adalah melengkapkan atau mencukupkan keperluan vitamin dan mineral tubuh anda untuk memperolehi tahap kesihatan yang unggul.

Oleh itu, Set Supplement Asas yang saya syorkan anda ambil dan sesuai untuk semua orang dewasa adalah rangkaian tiga beradik iaitu:




ESP, Omega Guard, Vita-Lea, Shaklee, Untuk, Sistem Imun, Tingkatkan, Kecergasan, Kulit, Cantik, Tubuh, Badan, Jantung, Kolestrol, Minda, Cegah Nyanyuk


Kenapa mesti tiga supplement ni, kerana:

Supplement Vita-Lea 

Sebagai multivitamin yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap dengan 12 jenis vitamin perlu dan 7 mineral penting untuk tubuh seperti yang disarankan oleh RDA. Vita-Lea sangat seimbang untuk keperluan tubuh manusia. 

Ujian klinikal mengesahkan, pengambilan Vita-Lea secara konsisten selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65% berbanding orang yang tidak mengambil multivitamin Shaklee. Vita-Lea merupakan The Best Multivitamin yang dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat dan dilakarkan dalam Public Interest pada tahun 2000.

Pengambilan 2 tablet Vita-Lea setiap hari melengkapkan keperluan asas nutrisi tubuh dan dapat memastikan sel-sel hidup dan aktif, wujudnya sel-sel baru, membantu proses tumbesaran, penggantian/pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.

Multivitamin Shaklee juga sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan. Maka bertindak sebagai pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental sekaligus membantu menguatkan sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian


Supplement ESP

ESP dihasilkan daripada biji benih non-GMO, dijaga pemprosesannya tanpa menjejaskan kualiti khasiat serta dibasuh dengan air bukannya alkohol. Menjadikan ESP Shaklee diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif kerana memiliki protein tinggi yang belum pernah dihasilkan oleh mana-mana syarikat makanan kesihatan.

Pengambilan 2-3 kali ESP yang mengandungi 9 asid amino penting setiap hari secara konsisten membantu anda awet muda dari dalaman dan luaran, merendahkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung. Genistein dalam kacang soya juga dapat mengekang pertumbuhan dan perebakan sel-sel kanser. Jadi sangat baik untuk pemulihan uterus, ovari, menopous dan pembesaran prostat.

Protein memberi sumber tenaga segera dan tahan lama seharian serta memelihara perut dari gangguan gastrik. Oh, jangan risau kandungan indeks glisemik (G.I) adalah rendah maka sangat sesuai untuk penghidap diabetes. Selain itu, susu soya Shaklee ini juga bebas kolestrol, rendah lemak, tiada asid uric dan mudah diserap oleh tubuh manusia. 


Supplement Omega Guard

Pengambilan 2 kali sehari dapat memperbaiki kolestrol tinggi, tekanan darah tinggi, juga mengurangkan risiko sakit jantung dan strok. Juga sangat efektif untuk membantu mengurangkan ketegangan leher atau sakit kepala.

Omega guard juga dapat mengawal masalah obesiti, membantu meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran serta mencegah migrain.

Yang penting sebagai supplement minyak ikan omega 3 ini juga membantu meningkatkan tenaga, sistem imun dan menyihatkan paru-paru, mencegah imsomnia dan mengurangkan masalah tekanan. Selain itu supplement omega juga membantu menentang kanser dan memelihara fungsi-funsgi sendi serta bagus untuk memperbaiki sakit tulang.

Jadi bagi yang tercari set supplement asas ni tak nak makan banyak-banyak tapi ada semua jenis keperluan yang kita nak, baik dari segi kolestrol, jantung, tenaga, cantik, kuat daya ingatan, tak nak nafsu makan tak henti-henti maka pilihlah set supplement 3 beradik ni iaitu Vita-Lea yang gagah, Omega Guard yang bijak dan juga si cantik comel ESP.

Bila kita jatuh sakit baru kita hargai nikmat waktu sihat nanti.



ESP, Omega Guard, Vita-Lea, Shaklee, Untuk, Sistem Imun, Tingkatkan, Kecergasan, Kulit, Cantik, Tubuh, Badan, Jantung, Kolestrol, Minda, Cegah Nyanyuk




Shaklee Independent Distributor-ID: 882854
Atiqah Aziz
Whatsapps: 012-5770682
Facebook: Atiqah Aziz
Emel: atiqahaziz84@gmail.com

1 comments:

dorsett pink berkata... Reply Comment

Tahniah! sebab rajin update blog sekarang

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry