Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cara Saya Naikkan HB Rendah Dengan Vitalea Shaklee


Cara Saya Naikkan HB Rendah Dengan Vitalea Shaklee



Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.


Di atas ni pengalaman seorang ibu hamil yang mengalami anemia setiap kali mengandung dan Ini pula sebahagian pengalaman saya mengandungkan anak kedua. Pertama kali juga saya menggunakan produk shaklee sebagai supplement tambahan semasa mengandung.

Saya ambil set asas hamil semasa kandungan di trimester satu (1-3 bulan). Vitamin shaklee yang sesuai dan menyokong keperluan nutrisi ibu hamil dan juga bayi ialah Vitalea, B Complex, Sustained Release Vita C 500mg, Ostematrix.

Bila dah masuk trimester kedua saya teruskan set asas hamil dengan tambahan omega guard shaklee.


ANEMIA, BACAAN HB, HB RENDAH, CARA, NAIKKAN, HB, VITAMIN SHAKLEE, SHAKLEE, VITALEA

Dari pengalaman mengandung anak pertama, bacaan HB saya sentiasa diparas yang baik iaitu 11 dan ke atas. Begitu juga dengan kehamilan kedua, bacaan HB juga cantik 11 dan ke atas.

Walaubagaimanapun, mungkin disebabkan saya masih dalam keadaan morning sickness (cerewet makan), jadi bacaan HB saya menurun. Nasib baiklah, vitalea memang supplement wajib saya setiap hari.

Jadi bacaan HB diparas kurang membahayakan (8 adalah paras minimum HB) iaitu 10.4. Namun oleh kerana peraturan prosedur di klinik kesihatan untuk ibu hamil kini semakin ketat, maka mereka memandang serius bacaan HB saya ni.

Maka bermulalah episod setiap dua 
minggu kena ambil darah setabung kecil tu. Bukan cucuk darah di hujung jari sebulan sekali seperti biasa tu.

Wah. Baru saya tahu perasaan ibu-ibu hamil yang mempunyai masalah HB rendah ni. Yang mana lebih rendah dari bacaan 10. T_T

Setelah mendengar nasihat dan penerangan doktor yang berdedikasi, baru saya perasan ada sesuatu yang saya abaikan. Apabila waktu bekerja, saya fokus dan sibuk serta risau insiden terlupa makan supplement lagi, maka lepas sarapan saya terus makan vitalea dan Vitamin C 500mg.

Maka saya perbetulkan balik kelalaian saya dan dengan tambahan ambil mealshake setiap hari (saja habiskan sebab cik yaya tak suka makan mealshake - rasa susu lembu katanya).

Alhamdulillah. Dengan izin Allah, Bacaan HB saya naik balik menjadi 11-13. Dan berita gembiranya tak payah dah serah diri "amik darah" dua minggu sekali. ^__^

Bagi yang ada masalah bacaan HB rendah seperti saya, bolehlah mencuba ikhtiar produk shaklee dengsn tips-tips istimewa yang saya berikan.

ANEMIA, BACAAN HB, HB RENDAH, CARA, NAIKKAN, HB, VITAMIN SHAKLEE, SHAKLEE, VITALEA



Nak cuba? SILA KLIK BUY NOW ^_^


VITALEA, MULTIVITAMIN, HB LOW, HAMIL, MENGANDUNG, TINGKATKAN, NAIKKAN, SHAKLEE, PRODUK, PRODUCT, ORDER, BUY, PAYMENT, PRICE, HARGA, VITAMIN, SHAKLEE, ONLINE








SID, ID, 882854, PENANG, SEBERANG, PERAI, UTARA, TENGAH,SELATAN, KEPALA, BATAS, SHAKLEE, BEBAS, JAYA,PERMATANG, PAUH, PERMATANG, SUNGAI, DUA, BULUH,BULOH, COD, PENGHANTARAN, PRODUK, VITAMIN, SUPPLEMENT





Pengedar Sah Shaklee: Atiqah Aziz | ID:882854
SMS / Whatsapp: 012-5770682
PM Facebook: Atiqah Aziz

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry