Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Vitamin C Paling Bagus Dengan Bioflavonoids

Siapa dan cuba makan Vitamin C dengan konsisten dia pasti setuju dengan tajuk ni. Dan sudah semestinya vitamin C dari Shaklee. Selain guna sumber vitamin C dari rosehips yang liar tu, Vitamin C Shaklee juga ditambah dengan bioflavonoids.

Bioflavonoids juga dikenali sebagai vitamin P. Pertama kali dijumpai oleh Szent-Gyorgyi pada pertengahan tahun 1930-an yang mengasingkannya dari sumber citrus dan dinamakan sebagai citrin. Citrin kemudiannya dinamakan sebagai vitamin P dan digunakan untuk merawat masalah kapilari yang lemah (paling kecil dalam keluarga kapilari darah, dengan diameternya 1/2000 inci). 

Tak lama kemudian ianya tidak lagi dikenali sebagai vitamin P sebab tidak penting dalam menjaga kesihatan manusia seperti vitamin-vitamin lain. Akhirnya status vitamin P tidak lagi digunakan untuk bioflavonoids.

Beberapa dekad kemudian, baru para saintis menyedari kepentingan bioflavonoids ni. Bioflavonoids ni bukan vitamin sebaliknya menyokong peranan nutrisi penting kepada manusia, mencegah dan merawat  pelbagai jenis penyakit. Sebenarnya bioflavonoids adalah antioksidan dan banyak dijumpai dalam pelbagai sumber makanan kita. 

Bioflavonoids sebenarnya penting dalam membantu meningkatkan penyerapan dan keberkesanan vitamin C dan juga bersifat antibakteria. Oleh sebab itu kehadiran bioflavonoids dalam vitamin C dapat membantu mengawal dan membunuh pembiakan beberapa jenis bakteria dari terus merebak. 

Sebenarnya tubuh manusia lebih mudah terdedah dengan jangkitan pelbagai jenis bakteria berbanding virus. Tetapi antibodi tubuh lebih mudah membunuh bakteria-bakteria berbanding virus kerana virus boleh bermutasi menjadi lebih kuat. 

Oleh sebab itu kenapa tubuh kita sangat memerlukan agen-agen antioksidan yang dapat membantu meningkatkan pertahanan tubuh untuk terus melawan dan mematikan virus-virus yang bersarang dalam badan kita.

Sumber terbaik bagi mendapatkan bioflavonoids ni adalah ekstrak rosehips, buah-buahan citrus dan ekstrak beri.

Sustained Release Vita-C Plus 500mg Shaklee mengandungi 120mg citrus bioflavonoids complex yang diekstrak dari 4 jenis citrus iaitu:


  • 7.5mg lemon bioflavonoids
  • 7.5mg orange bioflavonoids
  • 7.5mg grapefruit bioflavonois
  • 7.5mg hesperidin 
Sebab itu, vitamin C Shaklee sentiasa menjadi pilihan orang ramai yang dah cuba sustained release vita-C Plus ni. Paling terkenal untuk mendapatkan kulit yang cantik, selain dah jarang dapat selesema dan meningkatkan kesihatan tubuh.




Atiqah Aziz
SID: 882854
Whatsapps: 012-5770682
E-mel: atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry