Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Suppplement Makanan Yang Bagus Untuk Anak Vitalea For Children

Saya paling suka restock Vita-Lea For Children ni. Tak rugi saya rembat promosi bulan ni beli 3 multivitamin untuk kanak-kanak ni dan dapat percuma sebotol. Saya untung RM untuk sebotol vitamin dan tambah jimat lagi kerana dapat beli pada harga ahli.

Vita-Lea For Children mengandungi 12 jenis vitamin iaitu Vitamin A, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin E dan 8 jenis vitamin B yang dipanggil vitamin B Complex serta 6 jenis mineral yang sangat diperlukan untuk tumbesaran kanak-kanak iaitu Calcium, Zat Besi, Iodine, Magnesium, Zinc dan Copper.
Supplement Untuk Kanak-Kanak, Multivitamin Untuk Kanak-kanak, Kebaikan Multivitamin Untuk Kanak-Kanak, Fungsi Multivitamin Untuk Kanak-Kanak, Multivitamin Terbaik Untuk Kanak-kanak,

Orang suka bagi anak-anak makanan sunnah iaitu acacia gum atau al-manna sebagai prebiotik dan juga merupakan antioksidan. Sebenarnya, antara bahan-bahan yang digunakan dalam penghasilan multivitamin kanak-kanak Shaklee adalah acacia gum.

Yang lagi best, antara kebaikan  multivitamin untuk kanak-kanak ni ada xylitol membantu mengurangkan kaviti gigi. Sebab tu saya selalu pesan pada Yaya kalau tak nak gigi rosak atau hitam kena rajin makan Vitalea untuk kanak-kanak ni.

Sumber xylitol yang digunakan oleh Shaklee adalah lima gula karbon yang tergolong dalam kumpulan alkohol gula. Eh, relax, adengar alkohol je dah tak senang hati. Ianya dihasilkan daripada sumber yang boleh diperbaharui seperti kayu birch. Ianya tidak ditapai seperti nak buat alkohol atau beer tradisi tu.

Xylitol ni jugak selalu ditemui dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Badan manusia pun hasilkan xylitol juga. Tapi kena ambil makanan tambahan lah baru kuasa dua untuk mencegah kaviti gigi yang merupakan antara fungsi multivitamin untuk anak ni. Rasa xylitol ni adalah manias seperti sukrosa tetapi mengandungi lebih sedikit 40% kalori.

Malic Acid juga antara bahan yang digunakan, mempunyai rasa masam yang diekstrak dari epal untuk menutup rasa pahit dan juga merupakan antioksidan. Ekstrak daun stevia yang menggunakan teknologi penapisan dan terhablur ini juga memberikan rasa manis serta mengandungi beberapa jenis vitamin yang tidak sia-sia dan memudaratkan kesihatan seperti gula tebu yang telah ditawaskan.

Ni antara kelebihan multivitamin kanak-kanak ni. Satu yang pasti. Saya perhatikan walaupun kita tengok tabletnya besar seperti horlicks candy tu, tapi ianya mudah cair dan saya perhatikan semut tak hurung pun kalau Abu Ayyub makan terjatuhkan sisa Vita-lea For Children tu. 

Dan mudah dikunyah tau. Takdelah sekeras yang dilihat. Abu Ayyub baru setahun 7 bulan tapi relax je kunyah. Selalunya saya beri pada waktu pagi. Tapi biasanya dia mintak lebih dari satu!!!.

Takpe, takde orang mati kerana terlebih vitamin. Tapi memang banyak orang mati disebabkan komplikasi penyakit disebabkan pengambilan gula dan berkalori tinggi yang berlebihan!!




Atiqah Aziz
SID: 882854
Whatsapps: 012-5770682
E-mel: atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry