Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Paras Glukosa Turun Setelah Ambil Vivix Tak Sampai Sebulan

Memang nightmare bagi pesakit kencing manis ni bila hadiri temujanji untuk buat pemeriksaan kencing manis 4 kali sehari tu. Kalau hospital kerajaan, bacaan gula dalam darah tinggi sangat dan ada masalah-masalah lain terus di hantar ke hospital untuk pemeriksaan lanjutan bagi pesakit diabetes ni.

Famous lah sekejap naik ambulan, ne no ne no. Semua orang bagi laluan. hehe

Paras Gula Turun Bila Guna Vivix, Pengalaman Pesakit Diabetes Minum Vivix, Testimoni Pesakit Kencing Manis Guna Vivix, Testimoni Vivix, vivix, VIVIX SHAKLEE

Ya, betul orang yang hidap kencing manis ni salah satu dia asyik nak makan terutama benda-benda rapu dan makanan dan minuman yang manis!! itu kesukaan diorang. Sebenarnya ada gula  seperti glukos, fruktos dan kandungan gula putih yang tinggi yang tersembunyi dalam makanan yang kita tak tahu.

Gula putih biasanya telah ditawas dan ditambah dengan pewarna putih tiruan. Manakala pemanis tiruan yang dikenali sebagai sakarin seperti mana gula putih, kedua-duanya menyumbang kepada yang akan merosakkan fungsi pankreas dalam jangka masa panjang dan menyebabkan faktor rintangan insulin.

Sedangkan kita perlu jaga kesihatan pankreas dengan baik, kerana pankreas membebaskan hormon insulin secara semulajadi untuk dihantar ke sel-sel tubuh lain untuk dijadikan tenaga dan juga mengimbangi gula dalam darah.

Ini akibatnya kalau tak jaga pemakanan dengan betul tiada pantang-pantang dan bacaan glukosa tak pernah di bawah 10. Bila keadaan kaki dah semakin hitam dan memburuk baru tahu takut dan cari alternatif untuk baiki masalah kencing manisnya.




Testimoni Vivix, Testimoni Pesakit Kencing Manis Guna Vivix, Paras Gula Turun Bila Guna Vivix, Pengalaman Pesakit Diabetes Minum Vivix, Vivix Shaklee, Vivix
Klik Gambar Ni Untuk View Lebih Jelas


Alhamdulillah, Vivix memang dapat bantu turunkan bacaan gula bagi yang menghidap kencing manis seperti ayah Lina ni. Ni ayah dia baru guna sebotol dan sebotol Vivix  ni pun belum habis guna. Tapi dah nampak sedikit perubahan.

Kenapa 4 kali kena check darah?. Ambil darah 4 beg ke?. Dak aih cucuk sikit dekat hujung jari dan guna alat bacaan glucometer. Biasa dekat farmasi pun ada tapi kena bayar. Sekali check RM5 tak silap.

Baik beli sendiri alat periksa glukosa dalam darah ni. Beli kat farmasi mahal banyak RM100++ untuk alat bacaan glukos tu je dengan alat untuk cucuk jari yang hygienic tau, untuk strip same darah lain harga. Em tak silap dalam RM30 ke dekat RM50 sebotol. tapi ada pilihan jenamalah. 

Kalau beli kat Klinik Kesihatan dapatlah RM150. Dapat sekali dengan dua botol strip untuk sample darah yang diambil pada hujung jari yang dicucuk tu. Satu botol ada 30 strip. Dua botol dapat 60 strip. Jimatkan.

Ayah Lina ni baru je guna Vivix dan ada kesedaran untuk ubahkan tabiat pemakanan dia. Biasalah terbabas sikit. Tapi bagi orang yang ambil ESP setiap hari. Selera makan ikut suka tu boleh dikawal.

Lepas 2-3 botol Vivix nanti baru ada perubahan yang lebih ketara macam testimoni pesakit diabetes yang lain. Bacaan gula dalam darah dah normal semula dan kesihatan pun bertambah baik dari yang sebelumnya. Kipidap Ayah Lina!!!

Siapa nak cuba Vivix untuk selesaikan masalah diabetes dan dah tak mahu atau memang tak mahu dari awal makan ubat kencing manis atau kena cucuk insulin. Meh contact saya.



Atiqah Aziz
SID: 882854
Whatsapps: 012-5770682
E-mel: atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry