Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cara Atasi Slip Disc Boleh Tangguhkan Pembedahan

Semakin ramai yang menghidapi sakit slip disc ini, dewasa hari ini yang berumur antara 35-45 tahun cenderung menghidapi masalah ini. 

Ianya amat membimbangkan kerana boleh menjejaskan kualiti kerja harian dan mungkin boleh menyebabkan seseorang itu kehilangan mata pencarian. 

Kebiasaannya rawatan terakhir bagi penyakit ini adalah dengan pembedahan mengeluarkan bonjol yang terkeluar dari kusyen tulang belakang.

Slip Disc terjadi apabila ada bahagian mana-mana dalaman cakera yang lembut dan kenyal seperti agar-agar yang sepatutnya sempurna melindungi setiap daripada 26 vertebra (tulang belakang).

Tetapi terkeluar daripada tekanan/henjutan daripada aktiviti fizikal harian seperti mengangkat beban berat, berjalan, melompat dan sebagainya terkeluar daripada cakera dan menghimpit tulang belakang dan seterusnya menekan urat saraf tunjang yang berada di situ. Keadaan ini juga dipanggil Herniated Disk.

Apabila isi cakera menghimpit tulang belakang, ianya menimbulkan ketidakselesaan, kesakitan melampau dan kadangkala menimbulkan rasa kebas kepada pesakit dan membuatkan pergerakan seseorang itu menjadi terbatas. 

Bagi keadaan yang teruk, pesakit akan terlalu sakit dan kebiasaannya jalan terakhir adalah menjalani pembedahan membuang atau membaiki benjolan yang terkeluar dari cakera.


VIVIX, SAKIT, TULANG, BELAKANG, HERIATED, DISC, SLIP, OMEGA, AJHT, ADVANCED, JOIN, HEALTH, TABLET, SHAKLEE, PRODUK, RAWAT, TANPA, PEMBEDAHAN
Credit to Mayo

Walaubagaimanapun, melakukan pembedahan tidak menjamin kejadian Slip Disc ini dari berulang lagi dan anda memerlukan kos kewangan yang banyak untuk menampung setiap pembedahan. 

Tetapi sekiranya tidak dirawat, namun kes ini adalah terpencil, di mana herniated disk menyebabkan kecacatan saraf iaitu benjolan yang terkeluar mampu memotong saraf impuls dan cauda equina yang berada ditulang belakang anda dan menyebabkan kaki anda menjadi lebih rendah dari sebelumnya. 

Dan anda juga mungkin mengalami kegagalan mengawal pundi kencing dan usus anda. Ianya juga membuatkan anda kehilangan deria rasa pada bahagian peha, belakang kaki dan sekitar rektrum anda.

Anda boleh mengurangkan atau memperbaiki masalah sakit tulang belakang dengan memperbaiki amalan harian seperti:

  1. Menghentikan tabiat duduk dengan postur yang salah (melengkung atau tidak melapik bahagian belakang badan)
  2. Membongkokkan badan terlalu lama
  3. Mengangkat beban berat setiap hari lebih daripada jisim tubuh badan anda
  4. Merokok (nikotin dalam rokok mengurangkan sifat elastik cakera dan toksik sifatnya menghalang penyerapan nutrient yang diperlukan untuk memperbaiki sel-sel tubuh termasuk cakera tulang belakang)
  5. Berat badan yang berlebihan. Dapatkan berat badan yang ideal
  6. Baring dengan postur yang salah juga menyebabkan keadaan slip disc
  7. Kecederaan daripada aktiviti sukan yang dilakukan.
  8. Cakera yang lemah. Mengalami penuaan seiring pertambahan usia

Selain itu bagi pesakit slip disc anda seharusnya melakukan rawatan fisiotherapy yang sangat membantu anda menguatkan dan mengurangkan kesakitan tulang belakang anda. 

Anda juga boleh mengurut tetapi dengan orang yang pakar mengurut bahagian tulang belakang bukan tukang urut biasa. Anda juga boleh menekap bahagian belakang anda dengan tuala panas untuk mengurangkan kesakitan yang dialami. Walaubagaimanapun cara ini hanya bersifat sementara.

Untuk mengawal dan mengurangkan keadaan Slip Disc ini menjadi lebih teruk dan sehingga membataskan aktiviti harian anda. Anda seharusnya menjaga kesihatan tulang dan sendi anda supaya kekal sihat untuk menampung aktiviti harian anda.

Anda disarankan mengambil Set Slip Disc Power untuk menyokong kekuatan dan kesihatan tulang dan sendi anda yang mengandungi 4 jenis supplement iaitu:


Advanced Joint Health Tablet - amat penting bagi yang menghidapi Slip Disc. AJHT memperbaiki keselesaan sendi, bersifat anti-inflamasi. Menambah keanjalan dan kekuatan sendi. Memperbaiki kusyen sendi dan isi cakera. Mengurangkan slip disc daripada bertambah teruk

Omega Guard - Mengambil omega guard setiap hari membantu mengawal sakit dan inflamasi serta mengurangkan keterbatasan otot daripada bergerak. Omega dalam omega guard bertindak sebagai pelincir sendi dan mengurangkan geresan sendi

Ostematrix - Menghalang kepupusan tulang. Kekurangan kalsium menyebabkan anda sakit belakang. Mengekalkan kekuatan tulang dan membaikpulih tulang. Magnesium dan boron
yang terkandung dalam ostematrix membantu memastikan penyerapan kalsium oleh tulang

Vivix - mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular yang membantu meningkatkan kesihatan keseluruhan sel-sel badan anda. Membantu penambahbaikan keanjalan sendi dan melambatkan penuaan terutama pada sendi dan tulang. 


VIVIX, SAKIT, TULANG, BELAKANG, HERIATED, DISC, SLIP, OMEGA, AJHT, ADVANCED, JOIN, HEALTH, TABLET, SHAKLEE, PRODUK, RAWAT, TANPA, PEMBEDAHAN



Untuk order? SILA KLIK BUY NOW ^_^

SET NAIK BERAT BADAN ORANG DEWASA SHAKLEE

1 comments:

rokiah Abdul hamid berkata... Reply Comment

set sendi dan tulang ni memang best..bapa mertua sakit lutut dah bertambah sihat..Alhamdulillah

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry