Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Set Gastrik Terbaik

Set Gastrik Terbaik


Siapa-siapa yang ada masalah gastrik tu memang saya faham keadaan anda. Sebab saya pun mengalami masalah yang sama. Rasa tak tertahan, tak tertanggung rasanya. Bila berkenalan dengan produk Shaklee baru tahu yang kombinasi supplement Shaklee boleh melegakan masalah anda. Memang terbaiklah Set Gastrik Shaklee ni.

Penyakit gastrik sebenarnya berpunca daripada tabiat pemakanan kita. Tabiat mengunyah makanan secara tergesa-gesa dan memasukkan makanan ke dalam mulut sedangkan di dalam mulut masih berbaki lagi sedikit makanan menyebabkan lebih banyak oksigen yang masuk ke dalam rongga mulut dan menyebabkan angin. 

Sebab itu Rasulullah s.a.w menyuruh kita mengunyah makanan secara perlahan-lahan sebanyak empat puluh kali kemudian baru telan. Apabila kita mengunyah makanan secara perlahan-lahan, sebenarnya memudahkan proses penghadaman dan juga perut dapat menghantar isyarat ke otak tanda kita sudah kenyang. 

Salah satu sebab lain yang sangat popular dan sering menyebabkan masalah gastrik terjadi adalah dari tabiat kita melengah-lengahkan waktu makan. Apabila tabiat ini berlarutan sehingga bertahun-tahun, sakit gastrik mula menyerang dan jika tidak dirawat atau ulser perut pula menanti. Huhh. sangat mengerikan. Sebab dah rasa sakit perut ketika serangan gastrik pun dah rasa melampau inikan pulak ulser perut. huhu

Peptik Ulser adalah sejenis penyakit yang disebabkan oleh kehadiran asid dan juga bakteria Helicobacter pylori atau H. pylori dalam sistem penghadaman perut. Bakteria H.pylori ini menjangkiti lapisan perut dan menyebabkan radang perut yang kronik dan juga ulser. Antara jenis-jenis Peptik Ulser yang disebabkan oleh kehadiran kedua-dua bendasing ini adalah Duodenal Ulser, Gastric Ulser dan juga Refluks Oesophagitis'.

Keadaan yang teruk boleh menyebabkan pesakit mengalami pendarahan, kebocoran dinding perut dan saluran perut tersumbat serta boleh mengancam nyawa pesakit.



SAKIT, PESAKIT, PEPTIS, ULSER, GASTRISITIS, GASTRIK, SHAKLEE, ATASI, RAWAT, LUKA, APENDIKS, APENDIX



Tanda-tanda Gastrik Yang Patut Anda Peduli

  1. Tanda perut anda kosong atau tidak mengambil makanan berat anda akan mengalami sakit kepala di bahagian kanan kepala
  2. Diikuti dengan loya, mual dan sebu perut.
  3. Kadang-kadang hingga menyebabkan hilang selera makan.
  4. Kadang-kadang anda tidak mengalami sakit kepala tetapi berasa loya, mual dan sebu perut
  5. Demam
  6. Muntah. Muntah berwarna kuning. Kadang-kadang terdapat cairan atau bekuan darah dalam muntah tersebut
  7. Kembung perut
  8. Pedih ulu hati
  9. Sakit perut yang kadang kala teramat sangat sehingga berguling-guling
  10. Sedawa yang sangat kerap.
  11. Sendawa yang kerap apabila badan diurut.


Jadi kawal pemakanan tabiat pemakanan anda disamping mengambil Set Gastrik Shaklee yang dapat memperbaiki ph kealkalian sistem penghadaman yang dapat mengurangkan keasidan tubuh dan juga membantu membuang angin-angin dalam badan. Selain itu dengan set gastrik ini membantu anda berpuasa dengan jayanya.

Esp dan Alfalfa Complex membantu menyeimbangkan ph perut yang sudah tinggi keasidannya. Selain itu masalah radang atau kesakitan perut juga dapat dikurangkan dengan pengambilan alfalfa.

Peppermint ginger pula bertindak membantu meransang pengaliran cecair pencernaan semulajadi dalam sistem pencernaan. Peppermint juga sangat bagus dalam membuang angin-angin dalam badan. Peppermint Ginger Plus ini turut bertindak sebagai penenang atau membantu melegakan pesakit.


Cara Rawatan Untuk Mengurangkan Masalah Gastrik

  1. Berhenti merokok
  2. Elakkan makan makanan tinggi garam
  3. Elakkan makan makanan ringan
  4. Elakkan minum minuman bergas
  5. Kurangkan makan makanan yang berangin seperti sayuran berwarna putih atau berbatang putih, ubi-ubian, kekacang, cempedak, nangka, nenas, terung dll
  6. Elakkan makan makanan yang terlalu pedas
  7. Elakkan makan hingga terlalu kenyang
  8. Elakkan makan makanan yang mengandungi cuka
  9. Patuhi waktu makan
  10. Pastikan minum air suam sesudah makan untuk memudahkan penghadaman terutama apabila mengambil makanan berat
  11. Elakkan minuman berkafein
  12. Jangan makan sambil bersulam minum
  13. Jika gastrik anda agak teruk elakkan makanan yang mengandungi yis seperti, roti, kuih, pizza dan lain-lain.

    Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul... from iReach HD on Vimeo.





ORDER Set Gastrik Terbaik
SILA KLIK BUY NOW ^_^


SET NAIK BERAT BADAN ORANG DEWASA SHAKLEE



SID, ID, 882854, PENANG, SEBERANG, PERAI, UTARA, TENGAH,SELATAN, KEPALA, BATAS, SHAKLEE, BEBAS, JAYA,PERMATANG, PAUH, PERMATANG, SUNGAI, DUA, BULUH,BULOH, COD, PENGHANTARAN, PRODUK, VITAMIN, SUPPLEMENT

Pengedar Sah Shaklee: Atiqah Aziz | ID:882854
SMS / Whatsapp: 012-5770682
PM Facebook: Atiqah Aziz




0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry