Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

ESP Shaklee Bantu Kawal Kencing Manis Ketika Hamil

Esp Shaklee Bantu Kawal Kencing Manis Ketika Hamil

Saya salah seorang ibu hamil yang mempunyai masalah kencing manis semasa hamil (GDM-Gestational Diabetic Mellitus). Penyakit kencing manis wujud ketika hamil dan akan hilang selepas bersalin. Masalah GDM selalunya berpunca daripada keturunan sebelah ayah atau ibu yang mempunyai sejarah kencing manis.

Masalah GDM atau kencing manis ketika hamil sangat dipandang serius oleh pihak kementerian kesihatan. Kawalan paras gula ketika hamil sangat penting untuk mengelakkan risiko-risiko berkaitan seperti:
  • Saiz bayi lebih besar dari umur semasa dalam kandungan, menyukarkan proses bersalin
  • Kelahiran pra-matang
  • Risiko anak mengalami masalah hypoglycemia selepas kelahiran
  • Air ketuban berlebihan
  • Anak-anak yang dilahirkan oleh ibu yang mengalami masalah GDM mempunyai peratusan yang tinggi mendapat jaundis


Oleh kerana saya mempunyai masalah GDM ketika hamil, maka saya mengambil ESP Shaklee setiap hari untuk mengawal paras gula dalam darah dan juga mengelakkan hypoglycemia (paras gula terlalu rendah). Hal ini kerana, Protein soya dalam ESP Shaklee yang membantu menstabilkan tahap gula dalam darah

Alhamdulillah dengan aturan jadual pengambilan ESP Shaklee yang betul, membantu saya mengawal masalah GDM atau kencing manis ketika hamil ini daripada tidak terkawal hingga memerlukan suntikan insulin.

Tambahan ESP juga sesuai diambil oleh pesakit diabetes kerana:

  • Rendah karbohidrat iaitu hanya mengandungi sebanyak 5%-10% karbohidrat, 
  • Rendah lemak, 
  • Bebas kolestrol
  • dan bebas laktosa.



ESP SHAKLEE, SOY PROTEIN SHAKLEE, SUSU SOYA SHAKLEE, KEBAIKAN SUSU SOYA SHAKLEE, GDM, IBU HAMIL, KENCING MANIS KETIKA HAMIL, PESAKIT KENCING MANIS, MENGAWAL KENCING MANIS, ESP SHAKLEE BANTU KAWAL GDM IBU HAMIL


Bagi ibu hamil yang mempunyai masalah kencing manis, anda harus berhati-hati dengan sumber makanan yang anda ambil. Sebagai contoh, susu tepung biasa mengandungi kandungan gula yang tinggi berbanding susu rendah lemak berperisa asli yang telah dipasteur. Kandungan gula dalam nestum 3 in 1 lebih tinggi dari nestum original. Jadi antara dua contoh sumber makanan berkhasiat ini susu rendah lemak berperisa asli dan juga nestum original lebih sesuai diambil oleh ibu yang sedang hamil serta boleh dicampur dengan ESP Shaklee.

Jadi apabila anda mengambil sumber makanan yang sedikit kandungan gula ataupun gula ringkas beserta ESP Shaklee badan lebih mudah dan cepat menukarkan gula tersebut kepada tenaga dan juga mengelakkan hypoglicemia. Sesetengah ibu hamil apabila mengamalkan diet khusus untuk ibu hamil yang mempunyai masalah GDM. Anda turut berisiko mengalami hypoglicemia iaitu paras gula berkurang dalam badan apabila anda tidak mengikuti jadual waktu makan yang sepatutnya. 

Saya faham, kadang-kadang kita terlupa untuk mengambil makanan pada waktu minum pagi atau minum petang disebabkan kita terlalu fokus pada tugas harian dan juga tiada waktu terluang untuk menikmati makanan.

Simptom-simptom Hypoglicemia - Paras Gula Rendah Dalam Darah

Anda tahu anda mengalami hypoglicemia apabila bacaan gula anda adalah kurang dari 3.3 mmol apabila diukur menggunakan glukometer. Selain itu, anda mengalami simptom-simptom loya, pening, kurang fokus dan rasa berdebar-debar. Simptom-simptom hypoglicemia ini biasanya akan diterangkan oleh jururawat klinik kesihatan sewaktu anda (ibu hamil dengan masalah GDM) membuat temujanji di klinik-klinik kesihatan. 

Masalah GDM bagi ibu hamil agak kompleks kerana ia melibatkan tindakbalas hormon insulin yang tidak stabil ketika hamil. Maka, anda perlu mengambil diet berkhasiat dalam jumlah yang sedikit tetapi 5 hingga kali sehari waktu makan. Anda juga perlu mengambil makanan kurang gula, gula kompleks, rendah natrium, elakkan makanan segera dan diproses. Anda juga perlu aktif supaya gula yang diserap oleh tubuh ditukar menjadi tenaga dan tidak berkumpul dalam tubuh. 

Nak cuba? SILA KLIK BUY NOW ^_^


SOYA, SUSU, ESP, SHAKLEE, PRODUK, PRODUCT, ORDER, BUY, PAYMENT, PRICE, HARGA, VITAMIN, SHAKLEE, ONLINE

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry