Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cara Dapatkan Zuriat

Cara Dapatkan Zuriat

Tahukah anda kekurangan zat dan nutrisi dalam tubuh kita juga mempengaruhi tahap kesuburan dan kesihatan seseorang lelaki mahupun wanita. Tambahan corak pemakanan kita yang kurang seimbang disebabkan gaya hidup masakini serta cara masakan membuatkan seseorang itu kekurangan nutrisi dan zat makanan.

Untuk membantu meningkatkan tahap kesuburan anda dan pasangan anda memerlukan kombinasi vitamin-vitamin dan mineral untuk memelihara hormon kesuburan anda. 

Vitamin E Menjaga system endokrin dan system pengeluaran hormone bagi wanita dan bagi lelaki pula menjaga kerosakan DNA sperma kerana vitamin E merupakan antioksidan yang dapat mencegah kerosakan DNA. Selain itu vitamin E juga meningkatkan pengeluaran sperma dan hormone-hormon seks.

Vitamin C membantu wanita memelihara kesimbangan hormone kesuburan, menig=ngkatkan system pertahanan badan dan membantu penyerapan zat besi dengan baik. Bagi lelaki pula zat vitamin C yang cukup dalam tubuh dapat mencegah penggumpalan sperma dan meningkatkan kecergasan sperma anda.

Vitamin B mengandungi beberapa jenis kombinasi vitamin B yang membantu tahap kesuburan lelaki dan wanita. Vitamin B12 yang terkandung dalam vitamin B menambah dan meningkatkan kualiti sperma manakala vitamin B6 untuk meningkatkan kesuburan wanita, Asid folik yang terdapat dalam Vitamin B amat penting untuk tugas penyatuan sperma dan sel telur.

Selain itu Zat Besi juga penting dalam membantu menjaga kesimbangan proses ovulasi wanita. Mineral zink amat penting bagi lelaki kerana kekurangan zink boleh menyebabkan penurunan hormone testosterone, pengecutan testis dan juga pengurangan pengeluaran sperma yang sihat bagi lelaki.

Wanita juga disarankan mengambil jumlah kalsium yang cukup untuk meningkatkan PH tubuh untuk menguatkan sperma dan telur yang telah disenyawakan. Penyerapan tubuh akan lebih efisien sekiranya anda mengambil suplemen kalsium berbanding pengambilan makanan yang kaya kalsium.

Cadangan Vitamin - Membantu Meningkatkan Tahap Kesuburan

Vitalea - Merupakan multivitamin yang akan membuatkan tubuh jadi lebih bertenaga terutama bagi ibu yang lepas bersalin. Mengandungi 28 nutrien penting, temasuk 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian serta dilengkapkan dengan zat besi.

Vitamin C - Mengandungi 7 ½ biji oren untuk menampung keperluan tubuh . Mengandungi 

kolagen yang memberi keanjalan tisu dan menjadikan seseorang itu kelihatan lebih muda, sebagai antioksidan yang melindungi sel kulit, meningkatkan keimunan tubuhmembantu pemulihan sel kulit, meningkatkan kesihatan tulang dan gigi juga memelihara kesimbangan hormone kesuburan

B-complex – lengkap dengan 8 jenis vitamin B termasuk asid folik yang membantu mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, meningkatkan  keimunan tubuh dan penting untuk system urat saraf dan meningkatkan tumpuan berfikir. (stress mampu merosakkan vitamin dalam badan dan membuatkan seseorang itu kelihatan lebih tua dari usia sebenar). Selain itu B-complex membantu tahap kesuburan lelaki dan wanita.

Vitamin E – memperbaiki peredaran darah,  memperbaiki tisu kulit sekaligus mengurangkan parut dan jeragat, kulit lebih lebih lembut dan cantik. Melambatkan proses penuaan, menjadikan wajah berseri dan tidak kusam serta membantu tahap kesuburan lelaki dan wanita.

Zink - digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid)

Alfalfa - membantu dalam menyelesaikan malah wanita seperti keputihan selain merapatkan keintiman dan bertindak seperti kacip Fatimah yang membantu memperbaiki hubungan suami dan isteri.

Hubungi saya, Atiqah Aziz di 012-5770682 atau emel ke atiqahaziz84@gmail.com atau Chit chat di Facebook Atiqah Aziz untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry