Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Rahsia Tambah Susu Badan Semula

Biasanya susu badan kurang ni tak mengejut sebenarnya melainkan kalau kita pertama kali puasa atau kurang makan atau minum dari kebiasaanya. Ini pun kalau kurang masih tak menjejaskan keperluan susu ibu untuk anak.


Bila ibu kerap buat perkara-perkara seperti ini:
  • Semakin jarang pam susu
  • Semakin jarang menjaga waktu makan dan pemakanan hari-hari
  • Ibu mula sibuk berdiet
  • Ibu tak peka dengan tempoh penggantian alat-alat pam susu ibu
  • Mula kurang minum air setiap hari  - 1 litre air putih bersamaan dengan 22.7kg berat ibu
  • Mula kurang buat stok susu ibu beku


Maka susu badan mula menyusut perlahan demi perlahan. Kadang-kadang ibu sedar tapi dengan macam-macam perkara dan kadang-kdang ibu ambil enteng je. Sebab –> takpe, stok susu banyak lagi.

Kita jadi akan gelabah apabila hasil pam susu badan seharian tidak lagi mencapai keperluan anak. Katalah anak menyusu 5 botol sehari dengan amaun  5oz. Ibu perlu pastikan dia dapat kumpul 25oz atau lebih setiap hari dan frozen ebm juga semakin menyusut.

Masa nil ah waktu yang paling kritikal sekali.

Bolehkah diselamatkan? Insyaallah boleh.

Nak tahu?

Kena ikut semua step yang saya beritahu nanti.

1. Konsisten

- Konsisten waktu pam dan menyusu
- Konsisten hasilkan stok ebm
- Konsisten jaga pemakanan
- Konsisten minum air putih
- Konsisten ambil milk booster

Tanpa konsisten apa pun tak jadi.


2. Kepentingan Milk Booster

Ada orang cakap jaga makan je. Tak payah ambil supplement. Kalau masalah penghasilan susu badan anda dalam keadaan kritikal. Anda amat perlukan supplement yang membantu menggalakkan semula pengeluaran susu badan.

Kenapa?

Tak semua tubuh ibu-ibu mampu absorb zat-zat yang diperolehi dari makanan. Dan tak semua ibu mampu sebenarnya nak ambil makanan-makanan yang berkhasiat secukupnya. Dan cara hidup setiap individu pun lain.

Set vitamin tambah susu ibu memberikan keperluan menyeluruh kepada ibu yang menyusukan dalam perjuangan meneruskan penyusuan sepenuhnya sehingga dua tahun.

Set vitamin tambah susu membantu dari segi meningkatkan kesihatan ibu, memberikan tenaga sepanjang hari, menjaga emosi dan mengawal stress ibu serta memastikan pengeluaran susu ibu tetap banyak dan dapat menampung keperluan anak setiap hari.

Ada orang cakap juga “anak saya perlukan jumlah oz yang banyak setiap hari dan keperluannya meningkat saban bulan”.

Percayalah jika anda konsisten ambil set vitamin ibu menyusu ni, takkan ada masalah anak tak cukup susu. Rata-rata ibu yang ambil set menyusu ni secara konsisten ini, anaknya tidur lebih lena, kurang meragam, cukup keperluan menyusunya. Susu ibu pula kekal pekat setiap hari.


3. Periksa berkala pam susu anda

Sentiasa peka dengan keadaan pam kita. Jaga sebaik-baiknya pam susu ini. Kita nak pakai lama. Elakkan dari terjatuh, atau dirosakkan. Elakkan juga dari capaian anak-anak. Pastikan juga pam anda diservis dan diperiksa selalu.

Membran pam perlu diganti mengikut keperluannya. Tengok balik buku panduan. Corong/membran pam juga perlu diganti setiap tahun untuk mengekalkan kebersihan dan keberkesanan mengepam juga.

Dengan tiga step yang mudah ini anda pasti dapat menyediakan stok yang secukupnya untuk keperluan anak tanpa perlu runsing setiap bulan. Dan pasti anda juga berjaya menyusukan si manja kesayangan anda sepenuhnya sehingga dua tahun atau lebih.

Pastikan juga anda dapatkan Set Vitamin Tambah Susu Ibu hari ini



Cara Nak Tambah Susu Badan, Cara Tambah Susu Badan Selama Puasa, Cara Banyakkan Susu Badan Yang Kering, Tambah Susu Badan Ibu, Tambah Susu Badan Tanpa Supplemen


Atiqah Aziz @ 012-5770682
atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry