Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Mengatasi Masalah Kesuburan Lelaki Untuk Dapatkan Zuriat Macam Orang Lain

Masalah kesuburan boleh berlaku pada isteri atau suami atau kedua-duanya sekali. Masalahnya sampai hari ini wanitalah yang paling tak malu dalam menjalani pemeriksaan kesuburan di klinik atau hospital.

Semuanya kerana ingin memberi zuriat kepada suami dan juga mahu menutup kata-kata orang lain yang mula berkata-kata setelah beberapa bulan kahwin masih tidak nampak tanda-tanda mengandung.

Masalah Kesuburan, Masalah Kesuburan Lelaki, Sebab Utama Masalah Kesuburan Lelaki, Cara Dapatkan Zuriat, Set Kesuburan Lelaki Shaklee,


Tahukah para suami, jika ereksi anda tiada masalah, kemungkinan sperma anda mengalami masalah dan merencatkan persenyawaan dengan ovum. Mudahnya, sperma anda tidak sempat pun berjumpa dengan ovum untuk melakukan proses persenyawaan seterusnya.

Adakah anda si suami berasa malu bila turut dikatakan "mandul". Anda tak perlu malu. Ini adalah ujian Allah. Sebagai lelaki anda harus berani menerima kekurangan sebagaimana isteri anda menerima kekurangan anda.

Dan berita baik untuk lelaki yang ada masalah kesuburan, anda masih berpeluang memperbaiki masalah "mandul" yang anda takuti pada zaman sekarang.

Antara sebab utama masalah kesuburan lelaki ini adalah:

1. Sperma yang tidak matang
2. Sperma yang dihasilkan tidak banyak atau cair
3. Sperma yang tidak sihat (bentuknya yang tidak sempurna)
4. Masalah ejakulasi

Jangan fikir anda sudah terlambat atau sudah jemu mencuba. Selagi kita hidup, selagi itu kita perlu berusaha. Pertama anda perlu berjumpa dengan pakar perubatan untuk pengesahan tahap kesuburan,.

Kedua suami boleh memperbaiki masalah kesuburan dengan beberapa jenis vitamin yang jauh lebih murah daripada kos rawatan yang bukan-bukan dan beri kesan sampingan (selain doktor)

1. ESP
Protein soya membantu memanjangkan jangka hayat sperma dalam berjuang berenang untuk bertemu ovum seterusnya menjalani proses persenyawaan antara dua telur. Asid amino L-carnitine yang bertanggungjawab meningkatkan usia sperma.

2. Vitamin E
Merupakan antioksidan yang kuat dan membantu meningkatkan kualiti sperma dan kuantiti sperma. Sangat perlu diambil untuk pastikan lelaki kekal subur. Kekurangan antioksidan salah satu sebab suami "mandul"

3. Zinc Complex
Mineral zinc dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Kekurangan zinc menyebabkan organ seks lelaki lambat matang, impoten, perkembangan yang kecil atau testikel yang pincang, kiraan sperma yang rendah dan kemerosotan fungsi seksual.

Anda pasti anda mahu berusaha dengan vitamin kesuburan Shaklee pula? Keputusan di tangan anda. Kebahagiaan kalau kita tidak berusaha tidak akan datang dengan sendirinya.



Atiqah Aziz @ 012-5770682
atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry