Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Tidak Ambil Dadah Tapi Positif Dadah

Tidak Ambil Dadah Tapi Positif Dadah



Hari Khamis minggu lepas company buat SUPPRISE DAY dengan tema Hari Ujian Air Kencing berkolabarasi dengan Agensi Antidadah Kebangsaan. Memang sengaja tiap-tiap tahun company buat macam ni..sebab tak nak pekerja yang betul-betul amik dadah terlepas ujian ni..tapi saya nak cerita tentang orang yang tak amik dadah tapi positif dadah..haaa..macamana tu yeee?...


Terkejut omak tau!! Hari khamis tu tengah demam sambil sakit kepala nak buat 'monthly closing report' di ofis..Sebenarnya memang tengah sakit kepala ya amat, bukan sebab keje. Suka hati je kakak kat ofis tu terjah, 'tak tau ke arini de urine test?'..ermm..terpinga-pinga sat, bila masa plak de tampas notis urine test kat opis..padahal kakak kerani tu saje je bikin gempak kat saya, mentang-mentang le muka tengah serius mengadap komputer macam orang ada masalah negara je..hahaha..

Ye la orang pegi buat, asyik kene hambat je dengan kakak kerani ni sebab tak pegi-pegi lagi, duk concerntrate dengan 'closing report'..tak siap kalu habih boss mare daaa..tu la buat keje last minit lagi..huhu..tambah plak memang malas nak buat ujian air kencing ni..leceh la nak paksa-paksa diri suruh buang air kecik..T_T

Back to the story, maka pegi la saya ke tingkat atas untuk proses menyerah diri nak buat ujian air kencing tuh..seorang petugas tu cek tu ambil bacaan air kencing saya, sambil tu dia tanye 'tak de amik pape kan?'..

'Ada, saya amik supplement tambah susu ibu, tenaga, kulit etc..brand shaklee'..dalam hati ada niat nak promote shaklee jugak..hahaha..


'Oo..kita tunggu result jap k'....lepas beberapa minit..'ok negative':-)

ha tengok...walaupun saya telan hampir 10 jenis supplement shaklee setiap hari selama lebih setahun ni..tapi saya bebas dadah..and tengah demam hari tu saya tetap tak makan ubat demam doktor..malas la..nanti susu badan drop jenuh nak increase balik..saya just amik B-complex dan Vitamin C dua kali sehari..


which is mean..memang terbukti supplement from shaklee adalah 100 peratus tip top semulajadi bebas steroid dan unsur dadah:-)..yeayy!!!

Kenapa saya hepi sangat-sangat..mana taknye, a few cases, every year di tempat kerja saya 2-3 org rakan sekerja positif dadah...Jangan Terkejut..ade je kes ni..tapi yang pasal confirm amik dadah ni saya tak mau cerite banyak daa..

Saya nak cerita mereka-mereka yang tak amik dadah tapi positif dadah.. mereka-mereka ni umur nak dekat pencen dah..ade macammacam penyakit, sakit jantung la, darah tinggi la, kencing manis la dll dan diorang ni amik ubat ikut perskripsi doktor, mean mereka dapatkan pemeriksaan kesihatan dari panel klinik yang bertauliah ok..

Tapi seperti semua sedia maklum ubat dari klinik mesti ada kandungan drug..bayangkan kalau kita demam pun doctor bagi 2-3 jenis ubat..ini kan sakit-sakit 'orang kaya' kat malaysia ni..sekali amik ubat mau dekat 10 jenis yang memang confirm de contain drugs sintetik..tambah-tambah kalau dapatkan pemeriksaan kesihatan dari klinik kerajaan..berlambak-lambat ubat..

Mesti tak mau dapat kes macam ni kan?!!..Sebab tu la saya sibuk berkempen kurangkan penggunaan ubat yang mengandungi drug ataupun supplement sintetik yang memang sah-sah beri kesan negatif pada kesihatan kita. Jom kita bertukar kepada supplement semulajadi..badan sihat, hati pun manyakkk2 senang ooo^__^..
Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry