Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Saya Suka Ostematrix Untuk Keperluan Kalsium Saya

Saya Suka Ostematrix Untuk Keperluan Kalsium Saya


Baca tajuk ini pun ada semua sudah fahamkan^_^

Saya jatuh cinta dengan Ostematrix Shaklee kerana Ostematrix amat membantu saya menghadapi waktu-waktu semasa haid. Saya masih ingat, saya mengadu pada distributor Shaklee saya waktu tu; Mommy Lyna, setiap kali sebelum dan semasa haid, pengeluaran susu akan menurun. Bukan sedikit perbezaannya, kerana setiap kali mengepam saya boleh kumpul 4-5 oz tetapi apabila seminggu sebelum haid dan semasa haid pengeluaran susu akan berkurang sehingga 2-1 oz sahaja!!!. Cuba anda bayangkan ketika itu, betapa risaunya saya. Sudahla di waktu haid, emosi tidak stabil, saya pun jadi mudah tertekan, makin bertambah sedikit la susu saya, ditambah pulak sakit senggugut di waktu pra haid. Sakitnya, walaupun gejala pra haid yang saya alami bukan kategori teruk tapi sakit senggugut tetap terasa hingga mengganggu urusan harian saya.

Saya mula mengambil supplement Ostematrix setiap hari secara konsisten, iaitu 2 biji selepas makan tengahhari dan 2 biji selepas makan malam. Hasilnya, bulan berikutnya, walaupun masih ada penurunan pada pengeluaran susu saya tetapi tidaklah terlalu menurun. Hanya hilang 1oz sahaja, yang mana di hari-hari biasa setiap kali mengepam saya dapat mengumpul 4-5 oz, di waktu haid saya saya dapat kumpul 3-4 oz setiap kali sesi mengepam, bermakna kadar penurunan hanya 1oz sahaja. Saya berasa sungguh gembira, tiada lagi tekanan sewaktu  haid. Sakit senggugt juga semakin berkurangan, kadang-kadang tidak terasa sengal-sengal dibadan pun atau kekejangan perut sewaktu pra haid . Bolehla saya lakukan tugas harian seperti biasa. 

Apabila saya masih meneruskan pengambilan Ostematrix pada bulan-bulan berikutnya, kesan lain yang saya rasai ialah, saya tidak lagi mengalami kekejangan kaki di waktu malam. Pernah 2 minggu saya kehabisan Ostematrix dan tiada kesempatan untuk membeli disebabkan sibuk dengan masalah peribadi. Akibatnya, saya kembali mengalami kekejangan kaki di waktu malam. 

Bagaimana ianya berlaku?, Saya masih menyusukan anak saya hingga ke saat ini entry ini ditulis. Apabila menyusukan bayi keperluan kalsium wanita bertambah iaitu saya memerlukan 1,000mg kalsium setiap dan di waktu itu, saya tidak mengambil susu sebagai pengganti kalsium lain. Jika ada saya ambil makanan yang mempunyai kandungan kalsium masih tidak dapat menampung keperluan kalsium saya kerana pengambilannya tidak mencukupi. Oleh, sebab itu Ostematrix menjadi supplement utama saya setiap bulan selain supplement yang mambantu meningkatkan kesihatan, tenaga dan menggalakkan pengeluaran susu saya iaitu SET B (breastfeeding) yang saya sukai.

Saya juga amat sukakan Ostematrix ini kerana saya tidak perlu lagi risau sekiranya tidak minum susu, kerana anak saya mempunyai masalah kulit, Eczema yang memerlukan saya tidak mengambil sebarang produk tenusu. Kerana di awal-awal masalah Eczemanya, anak saya didapati alergik terhadap produk-produk berasaskan lembu dan kambing. Kini, masalah eczemanya semakin berkurangan kerana saya juga mengamalkan pengambilan GLA Complex untuk menangani masalah Eczema anak saya melalui susu ibu yang saya berikan pada anak saya setiap hari.

Selain itu, gusi saya kini tidak lagi mudah berdarah seperti dulu terutama ketika memberus gigi, masalah sengal-sengal tulang belakang semakin jarang berlaku, dan sengal-sengal pergelangan tangan juga sudah dapat diatasi. Oleh sebab itu, saya amat sukakan OSTEMATRIX Shaklee, tambahan produknya selamat berkesan, 100% semulajadi, dan terbukti hasil dari ujian-ujian klinikal yang telah dilakukan sama ada dari Shaklee mahupun pihak ketiga, sehingga pihak ini menerbitkan journal berdasarkan kajian mereka ke atas produk-produk Shaklee.

Ostematrix kegemaran saya
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




Hubungi saya, Atiqah Aziz di 012-5770682 atau emel ke atiqahaziz84@gmail.com untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.


0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry