Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Kepentingan Kalsium dan Protein Ketika Hamil

Kepentingan Kalsium dan Protein Ketika Hamil

Kandungan susu ibu terdiri daripada kalsium dan protein sebagai bahan utamanya dan dilengkapi dengan zat-zat nutrisi yang diperlukan oleh seorang atau bayi kembar yang sesuai dengan usianya. Itulah uniknya susu ibu,sentiasa berubah-ubah secara semulajadi mengikut keperluan bayi. 

Bagi yang berhajatkan menyusukan bayi saya sarankan mengambil langkah-langkah membanyakkan susu sewaktu di awal kehamilan lagi. Kerana sewaktu hamil kelenjar-kelenjar susu mula "bangun" dan aktif dan menghasilkan susu ibu. Oleh sebab itu, ada sebahagian ibu hamil yang mula keluar cairan jernih kekuningan seperti air nanah tapi tidak berdarah. 




Oppppssss!!! jangan picit keluarkan cairan itu. Cairan itu sebenarnya adalah susu awal ibu. yang kemudiannya akan menjadi kuning kental seperti nanah dalam tempoh tiga hari selepas anak dilahirkan. Cairan kuning kental itu disebut kolostrum yang kaya dengan khasiat-khasiat dan antibodi untuk bayi anda.

Jadi, cara untuk membanyakkan susu ibu selain berdoa kepada Allah setiapkali selepas waktu solat adalah kita berusaha dan bersiap sedia membanyakkkan susu badan kita. Takdela nanti isu susu sikit, anak tak cukup minum susu.

Macamana nak membanyakkan susu?

Pertama kita perlu mengambil kalsium dan protein yang secukupnya sewaktu hamil. Adakah cukup kita ambil dari sumber makanan?

Cara selamat untuk mengambil kalsium daripada sumber makanan adalah mengambil susu rendah lemak (low fat milk). Bagiamanapun tidak semestinya tubuh anda menyerap kesemua kalsium yang diperolehi daripada sumber makanan. 

Kerana ada ibu-ibu yang masih tidak tahu kekurangan vitamin D dan magnesium dalam badan boleh mengganggu penyerapan kalsium dalam badan. Bermaksud apa yang kita makan menjadi najis akhirnya. Tidak mampu diserap oleh tubuh. Sebabnya kita tidak tahu samaada tubuh kita memperolehi vitamin D dan magnesium yang secukupnya sewaktu hamil.

Jadi supplement OSTEMATRIX SHAKLEE  membantu menutup lopong-lopong keperluan kalsium dan vitamin yang tidak mampu dipenuhi oleh makanan sebenar. Kerana ostematrix adalah supplement kalsium yang lengkap dengan jumlah vitamin D dan magnesium yang sesuai untuk membantu penyerapan kalsium yang berkesan oleh tubuh. Apabila tubuh mendapat kalsium yang secukupnya maka susu badan yang dihasilkan adalah LEBIH BERKUALITI dan menjamin bekalan susu anda mencurah-curah sewaktu selepas melahirkan nanti.

Dan yang penting sekali badan anda pun tidak mengalami kekurangan kalsium kerana apabila kalsium tubuh berkurangan. Tubuh akan menyerap kalsium dalam tubuh untuk disalurkan kepada janin. Sudah semestinya kita mahukan bayi dan ibu sihat sejahtera kedua-duanya bukan?

Bagaimana pula dengan Protein?

ESP shaklee tidak seperti soya biasa. ESP shaklee merupakan protein yang lengkap dengan 9 asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita sendiri. 3 sudu esp shaklee sehari sudah melengkapkan keperluan protein harian. ESP shaklee ni pula diproses dari biji soya non-gmo yakni selamat untuk ibu mengandung dan kebersihannya tip top berbanding air soya yang kita beli dari pasar malam.

Nak beli soya kotak, punyalah cair soya tu. Dah nama pun minuman segera. Kandungan gula sudah semestinya tinggi. Berbanding ESP shaklee, esp shaklee selain memberikan protein yang cukup untuk ibu hamil, janin dan juga penghasilan susu ibu, ESP shaklee membantu ibu-ibu kekal bertenaga sehingga petang hari,  dan selain khasiat-khasiat lain yang menjadikan kulit lebih bersih, berseri dan membantu menghilangkan jeragat.



VITAMIN IBU MENYUSU, TAMBAH SUSU IBU, SUSU IBU, MILK BOOSTER,  TAMBAH SUSU BADAN




Sharing Is Caring

Atiqah (ID Shaklee: 882854)
Atiqahaziz84@gmail.com
SMS: 012-5770682




PENGEDAR SHAKLEE, JURU, KEPALA BATAS, SEBERANG JAYA

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry