Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Petua Arang Kayu Hilangkan Bau Busuk Peti Ais

Petua Arang Kayu Hilangkan Bau Busuk Peti Ais

Biasalah peti ais berbau. Segala macam benda disimpan dalam peti ais. Daging, ikan, ayam, udang, sayur-sayuran, buah-buahan, lebihan makanan semalam atau seminggu yang lalu.hehe. Silap-silap lebih sambal belacan pun simpan dalam peti ais sekali. Mana tak berbau peti aisnya. Tapi jangan risau boleh guna petua arang kayu.

Ha?..Arang kayu?..macamana arang kayu tu boleh menyerap bau busuk dalam peti ais?..kalau nak tau, arang kayu mengandungi 85% karbon aktif yang berupaya menyerap zarah-zarah bau busuk kerana terdapat liang-liang seni pada arang kayu. Liang-liang seni ini terbentuk semasa proses pembakaran pada suhu tinggi.

ARANG, ARANG KAYU, PETUA, ATASI, BAU BUSUK, PETI AIS, FREEZER, FRIDGE, BERBAU, HILANGKAN, HILANG, PETI SEJUK, MENGHILANGKAN, HILANGKAN, MENGHILANGKAN BAU BUSUK PETI SEJUK, HILANGKAN BAU BUSUK PETI AIS, MENGHILANGKAN BAU BUSUK PETI AIS, HILANG BAU BUSUK PETI AIS, HILANGKAN BAU BUSUK PETI SEJUK


Eh, banyak beno petua saya ni..hehe...sebenarnya banyak lagi ilmu yang saya tak tau. Dah tau sikit-sikit tu saya kongsikan la kat sini. Banyakkan arang dalam gambar tu, Besar gedabak pulak tu?. Nak kena guna sebanyak dan sebesar tu ke arangnye?

Rileks brader..brader rileks..rileks brader..brader rileks..hehe..guna sikit je sebenarnya..dapat seketul kecik arang pun dah cukup..letak dalam apa-apa bekas yang tak bertutup kemudian letak dalam peti ais selama-lamanya sampai la teringat nak ganti (kalau rajin).hehe. 

ARANG, ARANG KAYU, PETUA, ATASI, BAU BUSUK, PETI AIS, FREEZER, FRIDGE, BERBAU, HILANGKAN, HILANG, PETI SEJUK, MENGHILANGKAN, HILANGKAN, MENGHILANGKAN BAU BUSUK PETI SEJUK, HILANGKAN BAU BUSUK PETI AIS, MENGHILANGKAN BAU BUSUK PETI AIS, HILANG BAU BUSUK PETI AIS, HILANGKAN BAU BUSUK PETI SEJUK

Ha, inilah lebih kurang contoh arangnya dah bubuh dalam bekas. Sikit je kan. Tapi saya bubuh arang dalam cawan kertas je. Jadi dapat isi sikit je la. Sikit pun tapi hasillnya powerrr...dah tak de masalah bau  busuk peti ais ku. Jom cuba ^__^


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry