Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Beza Orang Makan Vitamin Dengan Tak Makan Vitamin

Beza Orang Makan Vitamin Dengan Tak Makan Vitamin

Alkisah..ni kisah betul.yang tak sempat cerita sebelum ni. Betapa pentingnya mengambil makanan berkhasiat berserta supplement untuk menyokong sistem imun kita. Semoga jadi cerita kanak-kanak dua tahun yang ambil OMEGA GUARD SHAKLEE dan Abahnya yang tak amik vitamin pelengkap keperluan harian.

Awal bulan baru ni kami sekeluarga pergi bercuti ke Cameron Highland. Biasala cuaca di Cameron Highland. SEJUKKKKK. Walau dah tak sesejuk beku cam dolu-dolu lagi. Tapi tetap terasa. Eh, sama kot dengan sejuk air-cond kat opis. Huhu. Abahnya yang selalu tak sensitif dengan suhu ni pun komen. "sejuk la".. Hehe

ANAK, BAYI, DEMAM, SELESEMA, ATASI, KURANGKAN, ASTHMA, CAMERON HIGHLAND, STRAWBERRY, KEA FARM., OMEGA 3, OMEGA, MINYAK IKAN, OMEGA GUARD, SHAKLEE, KEBAIKAN, MANFAAT, KELEBIHAN, KEPERLUAN, SISTEM IMUN, TINGGI

Kami bermalam 1 malam di Cameron Higland. Lepas balik menyopping SAYUR sampai tak larat tangan nak angkut barang, kaki tak larat nak tampung beban kat Pasar Malam Brinchang. Eh, tak sangka shopping SAYUR JEEE!!! sampai beratus terbang..hehe..Saya pun ingat nak cuci-cuci je kaki tangan Anak kat bilik air. Tapi main dengan kalut nak kontrol anak dari tak bukak pili air, SEJUKKKK macam air ais.. Tapi Terlupa!!!. terus mandikan Anak (dengan air suam la)..pukul 8 malam pulak tu mandinya.

Lepas mandi mestilah siap sapu minyak telon kat ubun-ubun dan dada anak, pakaikan baju sejuk dan stoking. Jadi anak pun selesa je ^__^.

Esoknya pulak, cuaca mendung je, tak lama lepas tu hujan. Hujan sepanjang perjalanan nak turun dan sambil menyinggah-menyinggah kat tempat yang best-best kat Cameron tu. Keluar masuk kereta asyik kena hujan je. Payung pulak tertinggal. Mama dia la punya pasal. Lupa lagi..Tapi Yaya dah tentulah cover dengan baju sejuk bertopi dan topi doraemonnya. Anak cuma kena tempias-tempias hujan je. Mama dengan Abah kena memang kena ujan la. Sebelum kami beli payung strawberry. Anak pun sibuk nak.haha

ANAK, BAYI, DEMAM, SELESEMA, ATASI, KURANGKAN, ASTHMA, CAMERON HIGHLAND, STRAWBERRY, KEA FARM., OMEGA 3, OMEGA, MINYAK IKAN, OMEGA GUARD, SHAKLEE, KEBAIKAN, MANFAAT, KELEBIHAN, KEPERLUAN, SISTEM IMUN, TINGGI

Haaa..balik dari Cameron Highland ni laaaa, malam tu abahnya dah start demam, batuk, sakit tekak. Tak de apa yang Mama boleh tolong. Sebab Abahnya memang tak suka makan ubat apatah lagi vitamin-vitamin ni. Kecuali satu produk berbentuk kapsul. Tapi baru je makan tak sampai sebulan. Sebab tak tahan resdung. huhu. Eh, saya tak malu ngaku suami lambat nak terbuka hati makan vitamin walaupun dia tahu kepentingan vitamin dan mineral pada tubuh. Tak pe biar lambat, Asalkan satu hari terbuka juga hati dia.

Anak pulak?. Dia biasa je, cergas, sihat dan ceria seperti biasa. Suami duk tanya-tanya jugak la kesihatan Anak. Takut demam macam dia juga. Tapi opahnya kata Anak sihat seperti biasa. Anak memang RUTIN MINGGUAN MAKAN MINYAK IKAN SHAKLEE. Jadi, Alhamdulillah, sistem imun dia kuat sepanjang berada di sana dan selepas balik Cameron Highland. 

Tambah pulak, lepas balik Cameron Highland,  kali ni bagi ubat cacing pun dia tak demam tak seperti sebelum amalkan MINYAK IKAN SHAKLEE ^__^

ANAK, BAYI, DEMAM, SELESEMA, ATASI, KURANGKAN, ASTHMA, CAMERON HIGHLAND, STRAWBERRY, KEA FARM., OMEGA 3, OMEGA, MINYAK IKAN, OMEGA GUARD, SHAKLEE, KEBAIKAN, MANFAAT, KELEBIHAN, KEPERLUAN, SISTEM IMUN, TINGGI

Nampak tak, ikutkan kanak-kanak lagi mudah kena demam bila cuaca tak menentu. Tapi Alhamdulillah, berkat kerajinan Mama dia disiplinkan anak makan Omega Guard Shaklee dan juga beri anak makanan yang berkhasiat je. NO JUNK FOOD, NO FAST FOOD. Tahap kesihatan anak memang tinggi!!! Tapi orang tua pulak yang demam-demam..hehe

Nota: gambar tak sempat upload lagi. Lain kali ok ^__^

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry