Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Keistimewaan Resveratrol dalam Vivix

Keistimewaan Resveratrol dalam Vivix


Resverstol membantu dalam proses anti-penuaan dan digunakan dalam pembuatan supplement anti-penuaan, tetapi apakah resveratrol dan apakah kegunaannya terhadap manusia?

Sebenarnya resveratrol adalah phytoalexin polifenolik yang dapat ditemui dalam anggur merah, jus anggur merah, wain merah, coklat, tomato dan kacang tanah. Hasil daripada penyelidikan saintis, resveratrol mempamerkan ciri-ciri unik yang mana antara ciri-ciri uniknya adalah untuk menghalang 'telomere shortening' dan memanjangkan hayat sel semulajadi dan aktiviti sel. Resveratrol juga menunjukkan keberkesanannya dalam meningkatkan metabolisme glukosa dan insulin yang mana dua mekanisma ini menjadi punca proses penuaan berlaku dengan pantas.

Hasil dari penyelidikan juga mendapati resveratrol dapat menghalang signal insulin rosak yang memberikan maklumat yang salah  yang menggalakkan keadaan degeneratif. Oleh itu, resveratrol dalam vivix dapat membantu menyelesaikan masalah alzheimer kepada manusia yang boleh mengakibatkan rintangan insulin di dalam otak.


Secara ringkasnya Resveratrol memberi manfaat istimewa kepada manusia, antaranya:

1.  Membantu dalam penurunan berat badan
2.  Mencegah dan merawat kanser
3.  Menyelesaikan masalah kesihatan jantung
4.  Membantu melambatkan penuaan sel
5.  Melawan kerosakan kulit yang disebabkan sinaran ultraviolet
6.  dll.






* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Hubungi saya, Atiqah Aziz di 012-5770682 atau emel ke atiqahaziz84@gmail.com untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.



0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry