Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cepat Membaca Dengan Omega Guard

Cepat Membaca Dengan Omega Guard


Berita baik bagi ibu-ibu yang menyusukan anak! Kajian menunjukkan ibu-ibu menunjukkan ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak-anak yang mengambil vitamin omega 3 akan menghasilkan anak-anak yang lebih tinggi IQnya dan juga ketajaman daya penglihatan.  Kajian juga menunjukkan susu ibu itu kaya dengan sumber omega 3 (DHA) sekiranya anda terus mengamalkan vitamin omega 3 kerana susu ibu sememangnya mengandungi kandungan DHA yang tinggi.

Minyak ikan dikenali sebagai sumber omega 3 yang penting untuk meningkatkan kecerdasan otak dan ketajaman penglihatan yang lebih baik terutamanya bagi kanak-kanak yang sedang membesar. Hal ini kerana, minyak ikan yang diperolehi daripada tisu ikan yang berminyak mengandungi asid lemak omega-3 asid eicosapentaenoic (EPA), dan asid docosahexaenoic (DHA) yang diperlukan untuk tumbesaran si manja.



Berdasarkan kajian terbaru yang dibuat oleh sekumpulan penyelidik Universiti Oxford di Britain terhadap 362 kanak-kanak berusia tujuh hingga sembilan tahun menadapati kemampuan membaca kumpulan kanak-kanak ini meningkat dalam tempoh tiga minggu selepas diberi minyak ikan dengan dos 600mg selama 16 minggu.

Penyelidik Kanan Universiti Oxford, Dr. Alex Richardson berkata, makanan tambahan omega 3 tebukti dapat meningkatkan kemampuan membaca terutamanya di kalangan kanak-kanak yang lemah dalam pelajaran.

"Selain itu amalan pengambilan omega 3 juga boleh meningkatkan perhatian kanak-kanak hiperaktif, disleksia serta mereka yangberdepan dengan gangguan perkembangan koordinasi"


"Ia membantu secara semulajadi. Kesannya mungkin tidak terlalu cepat. Ibu bapa perlu bersabar menunggu dan terus menggalakkan anak-anak untuk mengambil makanan tambahan ini"
(sumber petikan: Kosmo)




Kebaikan OmegaGuard Shaklee:

>>> Merupakan minyak ikan yang terbaik di dunia. 

>>> Mengandungi satu rangkaian lengkap 7 asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dll. 

>>> EPA berfungsi menyihatkan jantung dan sendi,

>>> DHA penting untuk perkembangan dan fungsi-fungsi otak, saraf dan retina.

>>> OmegaGuard dihasilkan melalui satu proses penyulingan prorietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat pada kebanyakkan jenis ikan.

>>> Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan meningkatkan perkembangan memori terutamanya pada 3 bulan terkahir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan.

>>> DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penmglihatan, pendengaran serta mencegah migraine.

>>> Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru

>>> Satu tablet omega Guard membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA & DHA. Iaitu; Omega-3 EFA -330mg, EPA - 180mg & DHA120mg



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Hubungi saya, Atiqah Aziz di 012-5770682 atau emel ke atiqahaziz84@gmail.com untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.



0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry