Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Punca Anak Batuk: Nutriferon Membantu

Punca Anak Batuk: Nutriferon Membantu


Sesekali tanpa apa-apa punca, kita dengar anak batuk dan ianya tidak membimbangkan kerana batuk seperti itu adala tanda tubuh sedang melonggarkan dan melancarkan sistem pernafasan anak. Tapi apabila anak batuk berterusan, sesuatu perlu dilakukan dan punca anak batuk perlu dikenalpasti supaya batuk anak berkurangan dan anak cergas kembali.


Apabila anak batuk secara berterusan terutama batuk berkahak bermakna tubuh sedang berusaha mengeluarkan kahak akibat selesema yang lama dari paru-paru dan rongga pernafasan melalui mulut. Batuk tidak berbahaya pada anak tetapi menyebabkan anak tidak selesa. Yang perlu diambil perhatian adalah kahak yang terlalu banyak yang bertakung di paru-paru dan rongga pernafasannya.

Tetapi kebiasaannya anak-anak di bawah 5 tahun tidak pandai buang kahak mereka melalui mulut. Ubat batuk dan ubat kahak tidak sesuai untuk kanak-kanak di bawah 6 tahun dan kebiasaanya tidak berkesan untuk mereka malahan mengakibatkan kesan sampingan kepada mereka seperti perut lebih berasid dan antibodi mereka lemah kerana diberikan antibiotik secara berterusan. 


Sebab itu, diperhatikan anak akan batuk kembali 2-3 bulan selepas itu.


Sedangkan kita hanya perlu mengosongkan paru-paru dan rongga pernafasan anak batuk sepenuhnya dan meningkatkan sistem pertahanan badan mereka dari serangan virus dan bakteria yang merosakkan sel-sel pertahanan tubuh.


Kebaikan Nutriferon Shaklee Untuk Anak Di Bawah 6 Tahun

- Tidak mengandungi dadah
- Berasaskan 4 jenis tumbuhan semulajadi sahaja hasil kajian selama 

   40 tahun
- Nutriferon meningkatkan interferon tubuh dan menggerakkan 

   antibodi tubuh untuk  melawan penyakit
- Nutriferon bertindak sangat lembut, tidak membuatkan perut 
   berasid
- Nutriferon tidak memberikan kesan mengantuk pada anak 

   - tiada dadah
- Sel-sel paru-paru dan rongga pernafasan dilindungi oleh antibodi 

   pertumbuhan virus dan pertambahan kahak terhenti.
- Suhu sedikit panas membantu mencairkan kahak dan turun 
   melalui usus dan terus ke sistem pembuangan.
- Paru-paru dan rongga pernafasan kini boleh bekerja secara normal 
   dan mula melonggar secara semulajadi untuk memudahkan kahak 
   turun ke perut.
- Pemberian secara berterusan sebagai supplement membantu anak 
  tidak mudah mendapat batuk dan selesema kemudian hari.


Apa yang perlu diketahui oleh ibu bapa, sebenarnya tubuh boleh memperbaiki masalah dalam tubuh dengan sendiri secara alami dan bekerja dengan efisien sekiranya vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh mencukupi.  Oleh itu, pemberian supplement dapat menutupkan ruang-ruang lopong vitamin dan mineral yang tidak mencukupi oleh keperluan tubuh.

Dan nutriferon membekalkan interferon untuk membolehkan setiap sel-sel tubuh membentuk perlindungan mereka sendiri untuk melawan virus dan meningkatkan sistem pertahanan tubuh. 

Sebab itu sangat penting ibu bapa menjaga pemakanan anak-anak dan juga memberikan mereka perlindungan tambahan melalui pemberian supplement (rujuk distributor anda). Tambahan pula, dengan kualiti udara dan persekitaran yang amat rendah kini. Maka mereka mudah terdedah dengan pelbagai jangkitan kuman dan penyakit.



Sharing Is Caring

Atiqah (ID Shaklee: 882854)
Atiqahaziz84@gmail.com
SMS: 012-5770682




PENGEDAR SHAKLEE, JURU, KEPALA BATAS, SEBERANG JAYA

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry