Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Cara Sembuhkan Demam Pada Anak: Tips Mudah Dan Berkesan

Cara Sembuhkan Demam Pada Anak: Tips Mudah Dan Berkesan

Cara sembuhkan demam pada anak ni sangat mudah. Tak perlu paksa-paksa anak makan ubat. Anak pun senyum dan tunggu waktu makan Nutiferon Shaklee . Sebenarnya tips mudah atasi demam pada anak ni cuma bantu tingkatkan antibodi tubuh anak kita dengan NUTRIFERON SHAKLEE yang sedap dan cara makannya pun sangat menyeronokkan anak-anak yang tengah demam ni.






Dengan nutriferon shaklee, tak payah dah nak main polis sentri dengan anak. Anak pun dah tak payah main aci nyorok dengan maknye. Atau kalau yang masih kategori bayi tapi bayi tua..hehe (2-3 tahun), tak payah dah abahnye tolong pegang kaki tangan anak maknye duk pegang mulut anak betul-betul nak bagi ubat demam tu ditelan semua oleh si anak.

Itulah situasi yang berlaku dulu bila nak bagi ubat pada yaya. Teknik yang sadis ni diajar oleh jururawat hospital. Nampak je sadis tengok anak meraung tak nak makan ubat yang pahit lagi tak sedap tu tapi, hati ibu bapa lagi sedih dan bimbang tengok anak sakit tau. Kalau tak makan ubat betul-betul lambat pulak baiknya..

Haiihhhh..

Dengan Nutriferon Shaklee, segalanya mudah dan berkesan untuk demam anak ^__^ 

Nutriferon Shaklee bukan ubat ajaib ye...tiada unsur-unsur dadah dan bahan kimia jugak ok.


Nutriferon Shaklee adalah formula interferon yang menggunakan 100% tumbuhan-tumbuhan terpilih yang membantu tubuh melawan virus jahat yang sedang merosakkan sel-sel tubuh dan menyebabkan simptom-simptom seperti demam.


Demam menandakan antibodi tubuh anda sedang melawan virus jahat tersebut. Dan antibodi memerlukan ransangan tambahan untuk tambahan kuasa melawan virus yang sedang menceroboh sel-sel tubuh. 

Tapi sebagai ibu bapa, kita perlu awasi suhu demam anak-anak apabila mereka demam. Kerap ambil bacaan suhu menggunakan termometer anak yang sedang demam bukan sekadar tempekkan belakang tangan kita pada dahi anak. Barulah ibu bapa tahu bacaan suhu demam pada anak dan tahu langkah-langkah yang perlu diambil. Tak perlu tergesa-gesa bagi ubat demam pada anak.

Tambah-tambah apabila anak diberikan suntikan vaksin berjadual. Kebanyakkan anak kita akan demam dalam tempoh dua minggu selepas suntikan vaksin diterima. Jika selepas suntikan vaksin dan anak mengalami demam serta suhu demam di bawah 38 darjah celcius, menunjukkan vaksin sedang melawan virus di dalam tubuh anak dan suhu panas (bawah 38 darjah celcius) yang tercetus membantu melumpuhkan pergerakan dan pembiakan virus jahat tersebut.



Sebab itulah sangat penting, ibu bapa menekankan corak pemakanan berkhasiat pada anak-anak semenjak perut mereka bersedia untuk menerima makanan pepejal selain susu ibu (usia 6 bulan ke atas).  Sebenarnya pemakanan berkhasiat dan semulajadi yang pelbagai seperti yang disyorkan oleh piramid makanan sangat membantu menguatkan antibodi tubuh. Makanan berkhasiat mengandungi vitamin-vitamin dan mineral-mineral yang diperlukan oleh tubuh bukan hanya penting untuk tumbesaran mereka tetapi juga menguatkan sistem imun mereka untuk melawan penyakit seperti selesema, batuk,  rotavirus dan lain-lain.




Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.




Sebagaimana yang kita semua tahu, tak semua vitamin dan mineral diperolehi oleh tubuh disebabkan banyak pencemaran dan kerosakan pada makanan harian. Jadi peranan supplement membantu mencukupkan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh (mengikut keperluan umur) agar sel-sel tubuh terpelihara dan dapat berfungsi dengan sempurna.




Berbalik pada supplement Nutriferon Shaklee, 

Nutriferon membekalkan interferon yang membantu menambahkan kekuatan antibodi tubuh untuk melawan virus daripada merebak dan merosakkan sel-sel tubuh yang belum diceroboh oleh virus. 


Oleh kerana itu, apabila diberikan nutriferon shaklee kita dapati suhu demam telah berkurang tetapi selesema atau batuk masih ada dalam 3 hari pertama selepas pemberian nutriferon kerana waktu itu, kekuatan antibodi sedang bertambah dan pada yang sama melawan virus-virus jahat yang membuat anak jatuh sakit dan demam. 

Selepas 3 hari pertama anda akan lihat selesema dan batuk akan berkurang sedikit demi sedikit dan akan dapati kahak dalam dada pun semakin sedikit. Namun begitu selepas 3 hari pertama pemberian nutriferon shaklee perlu diteruskan pemberian nutriferon shaklee sehingga selesema atau batuk betul-betul sembuh.

Selepas anak anda pulih dari demam, selsema dan batuk disyorkan anak anda mendapatkan supplement yang bersesuaian dengan umur untuk mengekalkan kekebalan sistem imun anak. Tambahan pulak kanak-kanak sekarang paling mudah mendapat selsema dan batuk dari tempat asuhan atau sekolah.


Antara supplement asas yang disyorkan untuk tingkatkan sistem imun tubuh:

- Omega Guard dan Mealshake Shaklee (untuk kanak dari 1 tahun ke atas)
- Chewable vita C dan Chewable Vitalea (untuk 9 tahun dan ke atas)



Harga Runcit Nutriferon Shaklee & Supplement Untuk Anak  (Sila Klik Sini)
Harga Promosi Nutriferon Shaklee. Hubungi Saya. OK^__^




Sharing Is Caring

Atiqah (ID Shaklee: 882854)
Atiqahaziz84@gmail.com
SMS: 012-5770682




PENGEDAR SHAKLEE, JURU, KEPALA BATAS, SEBERANG JAYA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry