Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Dah Makan vitamin Tapi takde kesan

Dah Makan vitamin tapi takde kesan



Pernah tak korang rasa macamni "aku makan vitamin ni dah sebotol dah", takde kesan pun, Aaahhh malas sambung la, buang duit je".

Tapi pernah tak korang terfikir, kaitan keberkesanan vitamin dengan diri korang sendiri. Vitamin bukan ubat tetapi sumber nutrisi yang diperlukan oleh setiap sel dan tubuh kita. Tubuh pun nak "makan" vitamin macam perut kita yang lapar mintak nasi. Tapi, kita tak ambil pusing sangat sebenarnya kekurangan zat dan nutrisi dalam tubuh kita. Hinggalah satu hari kita jatuh sakit.

Sebab tu saya cakap vitamin ni hanya untuk orang yang sihat. Orang sakit tak makan vitamin sebab mereka cari ubat untuk sembuhkan sakit mereka. Vitamin ni berperanan melindungi tubuh daripada serangan penyakit. Bayangkan anda tak pernah jaga kesihatan, vitamin-vitamin ni lagi la tak larat pandang. Jadi kebarangkalian anda mudah menerima serangan penyakit adalah tinggi.

Cari pulak sembarangan vitamin yang jauh lebih murah konon nak jimat duit. Tapi sebenarnya itu vitamin sintetik bukan dari semulajadi yang sememangnya ada kesan sampingan. 

Lepas tu cakap "Kak bedah makan vitamin (bukan jenama Shaklee), tapi masalah kesihatan akak takde kesan sikit pun".huhu. Tambah pulak kak bedah ni stress manjang, bersenam pun tidak, makan pulak tak berapa pantang. Minum air putih 3 liter? Lagi la payah. Jadi macamana nak berkesan kak bedah oooiii..

Tu cerita kak bedah. Meh cerita pasal vitamin produk shaklee pulak.


Beza vitamin produk shaklee dengan set kecsantikan, kuruskan badan dan lain-lain yang ada di pasaran yang kononnya BERKESAN DALAM 14 HARI adalah Vitamin Shaklee merupakan vitamin 100% semulajadi serta bertindak secara perlahan dan lembut

Kenapa secara perlahan dan lembut?

sebab vitamin produk shaklee tiada bahan peransang seperti steroid atau yang terdapat dalam produk-produk kecantikan di luar sana yang memang cepat berkesan. Tapi kesan jangka masa panjang?

Lagi pulak vitamin Shaklee bertindak dengan memperbaiki masalah-masalah yang paling penting dalam sel-sel tubuh dahulu kemudian baru bergerak ke bahagian yang diimpikan. nak pulak baru cuba produk shaklee, apa-apa benda baru pun kita kena sesuaikan diri. Macam tu jugaklah badan kita yang perlukan masa untuk terima supplement semulajadi yang sangat-sangat pekat khasiatnya.

Bila amik supplement terutama vitamin semulajadi ada yang mengalami sedikit healing crisis. Berbeza keadaannya dengan setiap orang dan tahap healing crisisnya. Bergantung pada apa yang telah tubuh anda perolehi dan makan sepanjang hayat anda sebelum tubuh mula menerima vitamin semulajadi shaklee. 

Healing crisis bukan penyakit walaupun nampak macam penyakit. Tapi sebenarnya healing crisis adalah tindakbalas tubuh terhadap vitamin keranaa tubuh kekurangan khasiat akibat tabiat pemakanan. Apabila, makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplement maka kirisis pemulihan pun berlaku. Seperti pokok yang layu, bila disiram akan menjadi segar bugar kembali. 

- Jadi sabar dan berdisiplinlah dalam mengambil vitamin terutama vitamin 
   produk shaklee.
- Lihatlah kesan supplement ke atas tubuh anda selepas 3-6 bulan bukan dalam 
   masa 1-3 hari. 
- Biasakan diri minum air  putih tak kurang 3 liter, 
- Jaga pemakanan
- Bersenam selalu
- Jangan mudah terpedaya dengan janji seperti cantik, kurus, sakit hilang 
   dalam masa singkat


Sharing Is Caring


Atiqah (ID Shaklee: 882854)
Atiqahaziz84@gmail.com
SMS: 012-5770682




PENGEDAR SHAKLEE, JURU, KEPALA BATAS, SEBERANG JAYA







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry