Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Bolehkah Turunkan Berat Badan Tanpa Bersenam

Bolehkah Turunkan Berat Badan Tanpa Bersenam


Memang ramai yang teringin nak kuruskan badan. Dan semua orang tau kita harus bersenam bagi membakar kesemua lemak degil dalam badan untuk mengurangkan berat badan. Tapi masalahnya ramai antara kita yang tidak berkesempatan untuk bersenam dan juga tidak mempunyai bajet lebih untuk memiliki peralatan senaman seperti di gym.

Jadi ada tak penyelesaian atau kita akan terus bersedih dengan badan yang terus bertambah kilogram dan seterusnya menjadikan kita kurang aktif dan berisiko menghidapi perlbagai penyakit berbahaya seperti jantung dan juga kencing manis.

Mestilah ada, tapi haruslah ikutinya dengan sabar dan konsisten.


Cara Menurunkan Berat Badan Melalui Makanan

 >>Jaga kuantiti pengambilan makanan 

  1. Ambillah makanan pagi seperti anda seorang raja - Maksudnya ambil dalam kuantiti yang banyak. Sebab hari masih panjang dan badan kita memerlukan banyak tenaga untuk melakukan perkerjaan di siang hari
  2. Ambilah makanan tengah hari seperti seorang permaisuri - Ya itu kuantiti yang sederhana. Sebab menjelang ke petang hari tenaga yang diperlukan semakin berkurang
  3. Ambil makan malam seperti seorang peminta sedekah - kuantiti makanan yang sedikit. Sebab waktu ini tubuh tidak lagi memerlukan banyak tenaga dan perlu banyak rehat dan tidur. Kalau makan banyak pada waktu malam memang mengumpul lemaklah.

>>Ambil makanan tambahan untuk membantu membakar lebihan lemak dan juga mengekalkan otot untuk mendapatkan tubuh badan yang lansing dan tidak menggeleber

Lecithin
Merupakan pembakar lemak semulajadi. Lecithin sebenarnya menghalang lemak degil menjadi kompenen yang lebih besar, memecahkannya kepada pecahan yang lebih kecil supaya lebih mudah ditukarkan menjadi tenaga semula dan sifatnya seperti pelincir menjadikan lemak lebih mudah dibuang melalui agen perkumuhan.

Herblax
Tugasnya adalah menyahtoksin di kawasan perut. Kerana toksin di dalam perut lebih banyak, lebih tebal hasil daripada sumber makanan yang kita makan selama kita hidup dan lebih sukar untuk dinyahtoksinkan. 

Detoksifikasi bahagian perut adalah penting supaya penyerapan nutrisi makanan dan supplement lebih berkesan dan tiada pembaziran berlaku dan seterusnya tujuan untuk mengurangkan berat badan tercapai. 

Antara kesan menakjubkan yang lain, Herblax turut membantu menyingkirkan lemak dan najis degil yang selama ini berkumpul dalam usus besar dan hasilnya perut akan kempis jika diambil secara konsisten.

Alfalfa Complex
Agen detoks untuk seluruh tubuh dan melancarkan sistem pembuangan najis, Sesuai untuk diambil sesiapa sahaja kecuali pesakit SLE (sistem lupus)

Protein Soya
Protein soya membantu memelihara komposit otot. Jadi anda tidak akan kurus disebabkan kepejalan otot yang berkurang tetapi disebabkan lemak degil yang semakin berkurang. Kepentingan protein soya juga memastikan anda tidak menghadapi diet yoyo. Iaitu kurus sekejap kemudian naik berat badan semula. 

Tahu tak? kekurangan  jisim otot tidak membantu anda hilang berat badan sebaliknya melambatkan metabolisma serta memberi kesan merendahkan kadar metabolisma basal. Metabolisma basal adalah tenaga yang digunakan  untuk semua keadaan tidak kira sama ada anda bersenam mahupun tidak bersenam. Apabila metabolisma basal rendah anda lebih sukar untuk kurus sebaliknya lebih mudah untuk menjadi gemuk.

Dan yang paling penting protein soya juga membantu mengurangkan penyerapan lemak oleh tubuh dan lemak tidak diserap oleh usus kecil!

Dan protein soya yang paling disyorkan adalah ESP dan juga Chinch Shake

Chinch Shake - adalah dikhaskan sebagai makanan tambahan orang yang ingin berdiet. Chinch Shake membekalkan kesemua vitamin dan mineral yang diperlukan. Membantu melengkapkan nutrisi makanan anda disebabkan tabiat makanan yang tidak teratur, sibuk atau kurang makan disebabkan ingin menurunkan berat badan.

Kebaikan chinch Shake adalah tinggi kandungan serat, memberi rasa puas dan kenyang mengandungi nutrisi yang lengkap untuk memelihara keseluruhan nutrisi. Sangat sesuai untuk mereka yang ingin mendapatkan tubuh badan yang lansing dan mantap serta mereka yang sibuk.

Tetapi mereka yang menyusukan anak tidak digalakkan mengambil Chinch Shake kerana rendah kalori dan membuatkan anda kenyang lebih lama dan ini akan menjadikan anda cenderung lupa makan! 


Harga, Bajet, Murah, Berkesan, Selamat, Shaklee, Tak, Perlu, Berlapar
Untuk Yang Ingin Kuruskan Badan Tanpa Perlu Berlapar


Jadi penyelesaian bagi ibu menyusukan anak yang ingin mengurangkan berat badan seperti sebelum bersalin adalah memiliki ESP . ESP juga rendah kalori, membantu sebagai milk booster, membantu memejalkan otot, membekalkan tenaga sepanjang dan membuatkan anda tidak cepat lapar tetapi masih ingat untuk makan. Hehe



Harga, Bajet, Murah, Berkesan, Selamat, Shaklee, Tak, Perlu, Berlapar



>>Minum air putih secukupnya satu gelas setiap setengah jam mampu membantu membakar lemak dan bersifat detoks

>>Tidur nyenyak sebelum pukul 11 hingga 1 pagi sekuranf-kurangnya membantu tubuh berfungsi memperbaiki segala kerosakan sel-sel tubuh dan juga ketika ini proses detoksifikasi bermula. 

>>Ambil makanan yang kaya serat seperti oat, buah-buahan dan sayur-sayuran kerana serat memerangkap lebih banyak lemak dan dapat disingkirkan dari tubuh.

Semua ini anda perlu lakukan secara konsisten dan bersabar untuk mendapatkan tubuh yang kekal lansing dan menawan. 

Dapatkan Set Slimming Sekarang dan dapatkan harga yang jauh lebih murah apabila anda mendaftar sebagai ahli Shaklee




Shaklee Independent Distributor-ID: 882854
Atiqah Aziz
Wassap: 012-5770682
Facebook: Atiqah Aziz
Emel: atiqahaziz84@gmail.com

0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry