Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Vitamin Untuk Lelaki

Vitamin Untuk Lelaki

Saya lihat ramai golongan lelaki yang mula ada kesedaran mengenai tahap kesihatan mereka. Sebahagian yang saya jumpa menitik beratkan pola pemakanan harian mereka, takut klestrol tinggi, tinggi gula dan garam. Soal supplement ni mereka pandang ringan je, maklumla golongan lelaki ni memang payah nak telan ubat apatah lain supplement.

Lelaki juga perlu menjaga kesihatan mereka kerana mereka merupakan ketua keluarga, tempat bergantung harap isteri dan anak-anak serta ibu dan ayah. Mereka memerlukan tubuh badan yang sihat, tubuh yang lasak (sistem imun yang tinggi) untuk melakukan kerja-kerja berat, melakukan kerja di bawah panas matahari, menguruskan tekanan kerja/peribadi dll. Bayangkan lelaki-lelaki yang kita sayang- ayah, suami, adik beradik lelaki sihat, cergas, ceria selalu, keluarga pun ceria dan bahagia.

Set Vitamin untuk Lelaki menawarkan 2 jenis vitamin iaitu Vitamin E dan Ostematrix (kalsium) yang membantu meningkatkan tahap kesihatan lelaki serta sesuai untuk lelaki-lelaki yang sukar nak disiplinkan diri makan vitamin. 

KALSIUM sering dikaitkan sebagai nutrien untuk tulang yang sihat. Tetapi, kebanyakkan golongan lelaki memandang ringan akan kepentingan kalsium dalam hidup mereka memandangkan masalah kesihatan yang berkaitan biasanya berlaku pada usia agak lewat. 

Khasiat Ostematrix Dalam Set Vitamin Untuk Lelaki

  • Mengekalkan kesihatan tulang dan gigi, 
  • Mencegah osteoporosis (tulang reput),
  • Membantu pengecutan otot jantung
  • Penghantaran maklumat saraf dan pembekuan darah, 
  • Melegakan pedih ulu hati 
  • Membantu individu yang mengalami masalah tekanan darah tinggi. 
  • Membantu mencegah komplikasi diabetes


Sebahagian besar daripada kalsium dalam badan terkandung di tulang dan gigi. Sejumlah kecil didapati dalam aliran darah bagi membawa nutrien memasuki membran sel selain menghasilkan hormon dan enzim untuk mengawal atur proses pencernaan dan metabolisme. Kalsium juga diperlukan untuk penghantaran maklumat saraf, pembekuan darah, penyembuhan luka dan pengecutan otot. Bagi golongan dewasa, keperluan harian adalah antara 1000 ke 1200 mg kalsium.

Pengambilan Ostematrix yang merupakan gabungan kalsium,magnesium dan Vitamin D dapat memberi kebaikan yang optimum kepada badan. 400mg (100% pengambilan harian) magnesium membantu menggabungkan kalsium dalam tulan serta menguatkan tulang. Manakala 400mg (100% pengambilan harian) Vitmamin D membantu penyerapaj kalsium yang lebih berkesan.


Khasiat Vitamin E Dalam Set Vitamin Untuk Lelaki

  • Menjaga kesihatan jantung dimana vitamin E mengurangkan keperluan oksigen sebanyak 43% dalam badan di mana otot-otot dan urat saraf boleh berfungsi dengan kadar oksigen yang rendah dan membolehkan jantung mengepam dengan lebih efiesien. 
  • Membantu pengembangan saluran darah serta menghalang pembekuan darah yang membantu peredaran darah merah ke jantung akan lebih berkesan. 
  • Meransang bahagian yang penting dalam sistem keimunan badan yang membantu badan menghalang jangkitan kerana fungsi vitamin E menghalang Vitamin A dan C (beperanan meningkatkan sistem imun) daripada musnah. 
  • Menjaga kerosakan DNA sperma kerana vitamin E merupakan antioksidan yang dapat mencegah kerosakan DNA. Selain itu vitamin E juga meningkatkan pengeluaran sperma dan hormone-hormon seks.
VITAMIN, LELAKI, SIHAT, JANTUNG, KUAT, EGO, SASA, TUBUH, BEROTOT, DARAH TINGGI, KESUBURAN, ZURAIAT, AWET MUDA, BERTENAGA, KEKAL, TENAGA, MANTAP
Set Vitamin Untuk Lelaki

Hubungi saya, Atiqah Aziz di 012-5770682 atau emel ke atiqahaziz84@gmail.com atau Chit chat di Facebook Atiqah Aziz untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.




0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry