Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Vitamin Tidak Menggemukkan

Vitamin Tidak Menggemukkan


Ada orang cakap "tak nak la makan suplemen ni bila stop ambik badan naik!!"

Tak pun anda mesti pernah dengar cakap-cakap orang "Klo nak ambil suplement jangan ambil B complex, Bcomplex menggemukkan!!"

Atau pun " Eh, saya tak nak la guna supplement yang ada karbohidrat ni nanti badan saya bertambah gemuk!!"

Atau" Taknak la amik suplement nanti kene continue!!"..kenapa kene continue takla di bagi tau sebab musababnya.
Sebenarnya adakah anda tahu bagaimana suplement kesihatan menggemukkan anda?..Ada fakta yang mengenai suplement boleh menggemukkan?..Kenapa anda-anda diluar sana tak pernak terfikir berat badan anda naik disebabkan faktor pemakanan dan kurangnya senaman yang anda lakukan?


Jika anda nak tahu, Sekiranya sebelum dia ambil supplement memang dia 'chubby' atau 'overweight' dan  bila amk supplement kesihatan dia jadi kurus , tapi bile dia hentikan pengambilan supplement badan dia gemuk balik tandanya badan dia tak cukup zat dan nutrien membakar makanan dan tukar makanan jadi tenaga selain kurang senaman. Jadi, berat badan bertambah sebab dia disimpan jadi lemak.

Seperti pengambilan B complex amat digalakkan, kerana selain membekalkan khasiat untuk pertumbuhan sel-sel otak dan juga mengurangkan tekanan (stress), B complex turut membakar makanan dan kemudian menukarkannya kepada tenaga. Secara tidak langsung B complex menstabilkan metabolisma badan.
Tambahan jika anda teliti pada setiap label botol vitamin dan supplement kesihatan Shaklee terdapat ayat penegasan 'dietary supplement' dan juga  semua produk shaklee dijamin 100% semulajadi dan tidak mendatangkan kesan sampingan seperti vitamin sintetik yang mungkin membuatkan anda gemuk. Supplement Shaklee juga lengkap dengan formula untuk membekalkan tenaga dari ekstrak bahan-bahan semulajadi selama berjam-jam dan membuatkan mereka berasa kenyang dan kurang makan.
Pengalaman saya sendiri, saya memang jenis suka makan. Tambahan saya masih menyusu badan dan kerap pam buatkan perut saya cepat lapar. Tapi pilhan saya lebih kepada makanan berat seperti nasi, mi, bihun dan sayuran dll baru buat saya kenyang. Pilihan makanan yang ringkas selalunya untuk lapik perut je dan ambik pun jika terpaksa atau teringin. Tapi berat Saya tetap maintain 68kg dengan ketinggian 165cm..Tambahan saya ni memang berangka besar.
Kenapa saya tak salahkan supplement Shaklee ni..tengok gaya pemakanan saya dari dulu la. Tambah Alfalfa dalam set B (breastfeeding) membantu melawaskan sistem pembuangan saya. Dah tak duduk lama-lama dalam tandas. Setiap hari 1-2 kali saya akan ke tandas. Jadi saya tak risau sangat badan naik tambahan saya beruntung masih menyusu badan. tengah malam pun kalori saya digunakan kerana menyusukan anak menggunakan 500 kalori sehari. Sebab tu kebanyakkan ibu yang menyusukan anak badannya tetap maintain!!.
Kesan kepada anak saya pulak? Berat dan ketinggian dia seimbang dan kalau orang tengok akan ingat umur anak saya 2 tahun lebih padahal baru 1 tahun 9 bulan..hehehe..ni la untungnya makan set B (breastfeeding) shaklee. 2 dalam 1, tumbesaran anak seimbang kerana dapat nutrien dan zat berkualiti dari susu mamanya yang mengamalkan supplemen shaklee, sihat , cergas dan cepat belajar. Mamanya pulak? tak risau obesiti pun sebab saya bergerak, macam-macam keje nak diuruskan dalam masa lebih 14 jam sehari tapi tetap mantain bertenaga, jarang demam or sakit yang teruk-teruk. Alhamdullilah..semuanya atas keizinan Allah S.W.T
Kenapa kita perlukan supplement kesihatan dalam diet seharian kita?. makanan hari ini tidak mengandungi zat dan nutrisi yang mencukupi sebenarnya. dari biji benih yang sekarang kebanyakkannya diubah suai secara genetik, pencemaran racun serangga,  keadaan tanah yang tidak subur hingga lah proses menyimpan, mencuci dan memasak semuanya menyebabkan kekurangan zat dan nutrisi dalam makanan yang diambil.
Tambahan zat dan nutrisi yang diserap badan kita mudah musnah dan berkurang disebabkan faktor-faktor seperti menggunakan tenaga dan juga stress. Sebagai contoh untuk menampung keperluan vitamin-vitamin dalam badan, anda perlu makan 7 1/2 biji oren, 4 jenis sayur berlainan jenis dalam setiap mangkuk kecil dll.. tapi masalahnya mampu kah kita nak ambil semua makanan yang dicadangkan oleh pakar dietition dalam sehari?.
Jadi, Shaklee dalam misinya membantu kita dalam meningkatkkan tahap kesihatan dengan formula kandungan zat dan nuritisi yang dibekalkan dalam setiap vitamin dan supplement kesihatannya lengkap dengan sukatan paiawaian yang betul untuk keperluan tubuh kita dalam sehari. Sebab itu lah, kita perlu mengambil vitamin dan supplement setiap hari untuk meningkatkan tahap pertahanan badan kita terhadap penyakit dan juga menjadikan kita sihat, cergas dan ceria setiap hari.
Oleh itu, jangan ragu-ragu untuk mengambil vitamin dan supplement Shaklee kerana telah disahkan 100% semulajadi, bebas dari bahan kimia yang berbahaya kerana telah menjalani lebih 80,000 ujian termasuk ujian-ujian klinikal dan terbukti berkesan dalam membantu meningkatkan kesihatan anda.
Hubungi saya, Atiqah Aziz di 012-5770682 atau emel ke atiqahaziz84@gmail.com atau Chit chat di Facebook Atiqah Aziz untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

1 comments:

Tanpa Nama berkata... Reply Comment

assalamualaikum,,akak saya xjumpa facebook akak,,saya berminat untuk beli vitamin b,,,tolong chat dekat sy ila anis facebook,.

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry