Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Pilihan Set Bersalin Ketika Berpantang Yang Bagus

Orang selalu cakap nak badan nak pakai lama (merujuk kepada wanita selepas bersalin). Memang penting penjagaan ibu bersalin memulihara bahagian keintiman itu, tetapi perkara utama adalah kesihatan dalaman wanita selepas bersalin. Inilah kepentingan penjagaan ibu selepas bersalin kerana selain perlu melayan suami perlu juga menjaga anak, rumah tangga dan bekerja.

Sebaiknya, walaupun berpantang sendiri, kita masih perlu menjalani proses berpantang selepas bersalin. Berpantang selepas bersalin secara tradisional banyak memberi manfaat kepada ibu selepas bersalin. Terutama dalam mengembalikan tenaga dan keserian wajah selepas berpantang. 

Sebagai contoh, cara berpantang selepas bersalin orang dulu-dulu yang masih dipraktikkan hingga harini seperti amalan mandi dengan herba mandian, bertungku dan bertangas serta berurut banyak memulihkan urat-urat dan otot-otot, melancarkan pengeluaran susu badan mengecutkan rahim, melancarkan darah nifas, membuang toksin serta menyegarkan badan, 

Cuma rawatan selepas bersalin seperti minum air akar kayu dan memakan herba selepas bersalin perlu berhati-hati kerana ini melibatkan bayi yang baru dilahirkan. Kerana risau susu ibu berkurang dan yang paling merisaukan adalah susu badan bayi mungkin naik, alergik, paras jaundis tinggi, mengalami cirit birit yang lain dari biasa, serta perut bayi tidak selesa. Jadi berhati-hatilah.




Menyusu, Nyusukan, Bersalin, Selepas, Makan, Pemakanan, Orang, Pantang, Sihat, Kesihatan



Penggunaan set berpantang selepas bersalin yang terbaik adalah Set Berpantang Shaklee kerana set penjagaan selepas bersalin ini bersifat menyeluruh iaitu menjaga kesihatan ibu dan anak serta membantu memperbanyakkan susu badan. 

Em, sebab itu semakin ramai orang menggunakan set berpantang terbaik ini berbanding set jamu selepas bersalin terutama bagi ibu-ibu yang berniat ingin menyusukan anaknya selepas melahirkan.

Set bersalin paling baik ini mengandungi Vita-Lea sebagai multivitamin asas sistem imun, kemudian di tambah dengan Sustained Release Vita-C Plus 500 mg yang bertindak untuk memperbaiki kekurangan vitamin C dalam badan dan seterusnya mempercepatkan proses pemulihan luka pembedahan selepas bersalin dan mengembalikan keserian wajah dan awet muda

Begitu juga dengan fungsi Zinc Complex, mempercepatkan proses penyembuhan luka semasa semasa bersalin dan mengurangkan risiko rambut gugur terutama 3 bulan selepas melahirkan. Jadi anda akan lihat kesan perubahannya apabila anda konsisten mengambil zinc complex sebagai supplement harian.

B Complex membantu memperbaiki sistem saraf dan juga mengurangkan stress dan kemurungan. Membantu meningkatkan metabolisma badan juga. Alfalfa pula bertindak sebagai herba selepas bersalin untuk ibu dan selamat untuk bayi yang menyusu. Bagus untuk kecutkan rahim dan memulihara masalah kewanitaan dan memperbanyakkan susu badan.

ESP, selain tindakan terkenalnya sebagai milk booster juga membantu meningkat tenaga, mengurangkan rasa lapas (walaupun hakikatnya ibu menyusu memang sering lapar tahap gigatrilionbyte...propa je nih). Anda akan rasa mudah untuk bangun tengah malam, bersemangat nak pam susu untuk buat stok dan juga bagus untuk ibu-ibu kekal awet muda.



Menyusu, Nyusukan, Bersalin, Selepas, Makan, Pemakanan, Orang, Pantang, Sihat, Kesihatan, Awet Muda, Dalaman, Kewanitaan, Cantik, Segar, Cergas, Banyak,


Jadi tidak ada sebab mengapa anda perlu tolak Set Bersalin Shaklee yang menang semua kelebihan-kelebihan yang ada ni

Orang selalu tanya lepas habis pantang boleh terus ambil set pantang Shaklee ni ke?. Ye boleh. produk Shakleekan supplement, makanya memang badan kita memang perlukan supplement untuk fungsi-fungsi yang mampan dan juga memastikan susu ibu tak putus dan susut pengeluarannya.


Atiqah Aziz
SID:882854
Whatsapps: 012-5770682
Email: atiqahaziz84@gmail.com






0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry