Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Susukan Anak Ketika Ibu Kena Demam Campak Bahaya Atau Tidak

Bila ibu yang menyusukan anak kena penyakit demam campak perkara yang paling serabut sekali adalah risau baby demam campak juga nanti. Masalahnya risau sebab kecil lagikan, kesian tengok anak tak tahan tanggung sakit.

Tapi sebenarnya kalau dah duduk serumah tu, memang tak boleh lari kemana, jangkitan tu tersebar melalui pernafasan yang tersebar melalui udara, sentuhan dan bekas tempat sentuhan yang kita tak sedari, takkan nak terapung-apung dan pakai sut macam angkasawan dalam rumahkan.

Dan sebenarnya ibu boleh terus berikan susu badan semasa ibu sedang dalam proses pemulihan dari virus demam campak tu. Bagaimanapun, ibu digalakkan tidak menyusukan anak secara terus (direct feeding). Air bisa dari bintik-bintik demam campak dewasa ini dikhuatiri akan masuk dalam mulut baby, tak eloklah kan, tak bersih, lepas tu risau jangkitan kuman pula pada anak

Jadi sebaiknya, ibu balut dulu dengan kain atau sapu tangan yang mempunyai daya serapan yang baik disekeliling payudara kecuali puting sahaja. Tapi kain tu janganlah ambil yang tebal pulak. Nipis pun ok. Susu badan apabila diperah atau pam akan memancut jadi takkan bercampur dengan air bisa chicken pox tu. 

Pemberian susu badan bukanlah confirm anak tak akan berjangkit dengan ibu. Tetapi susu badan mempunyai antibodi, anti alergi, anti parasit, anti virus yang dapat meningkatkan sistem imun anak dan seterusnya cepat melawan jangkitan demam campak tersebut. Susu formula tak ada semua kelebihan ini tau.





Jadi susu badan merupakan ubat kepada rawatan demam campak secara semulajadi dan percuma kepada anak. Sayang sangat kalau tak bagi. Demam campak bayi lebih cepat sembuh berbanding demam campak orang dewasa. Dan parut mereka lebih cepat hilang seiring tumbesaran mereka.

Tak sampai hati tengok keadaan anak kena chicken pox?

Optimumkan dan membantu proses pemulihan ibu daripada penyakit demam campak serta memberi kuasa imunisasi campak demam kepada anak melalui pemberian susu ibu yang kerap dengan Set Optimum Sistem Imun.



Atiqah Aziz
SID:882854
Whatsapps: 012-5770682
E-mel: atiqahaziz84@gmail.com
Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry