Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Punca Susu Badan Kurang Dan Cara Banyakkan Susu Badan Semula

Suka nak share lagi pasal penggalak susu ibu ni. Tapi kali ni nak bagitahu kenapa ibu kena amik set tambah susu badan ni. Tak boleh tidak kena ambil tahu cara banyakkan susu badan ni.

Rata-rata yang survey pasal produk banyakkan susu badan ni adalah ibu-ibu yang tengah susah hati stok susu tak cukup atau susu badan semakin kurang.\


cara banyakkan susu, Cara Banyakkan Susu Badan Yang Kering, Cara Tambah Air Susu Badan, Cara Tambah Susu Badan Dengan Shaklee, CaraTambah Susu Dada, Makanan Untuk Tambah Susu Badan, Set Tambah Susu Badan,



Pernah tak ibu duduk dan fikir baik-biak kenapa dan apa punca susu badan berkurang?

Sebab anak ke?

Sebab jarang pam atau drag lama sangat waktu pam/menyusu ke?

Sebab pam rosak atau pam tak efektif ke?

Sebab ibu kerap jatuh sakit ke?

Atau........
.
.
.
Sebab ibu kurang makan atau pengambilan nutrisi harian memang hari-hari tak cukup?


Kalau Sebab Anak

- Latching tak betul
- Anak jarang menyusu direct feeding
- Keliru puting

Kalau Sebab Jarang Pam/Menyusu

Kalau kat tempat kerja kena disiplin ikut masa setiap hari. Sebaiknya pilih double pam elektrik atau bateri jadi jimat masa dan kalau selesa pam di tempat sendiri boleh je pam kat tempat sendiri.

Macam solat kalau dilengah-lengahkan memang lama-lama malas nak solat awal waktu. Sama juga dengan menyusu. Asyik lengah-lengah waktu pam, lepas tu skip waktu pam, lama-lama hormon prolaktin pun turun. Tu pasal susu badan jadi sikit je.

Saya tak segan beritahu kat orang yang saya nak pergi pam susu. Tak kiralah bos ke kawan-kawan lelaki dan perempuan ke. Diorang perlu tahu supaya mereka memahami situasi kita. Sekarang ramai orang dah open pasal penyusuan susu ibu.

Kalau Sebab Pam Rosak / Pam Tak Efektif

Sebaiknya sedari awal mengandung tu, sediakan peruntukan untuk beli pam susu yang berkualiti, tahan lama untuk kita pam selama dua tahun. Kalau tanya suami, sesetengah diorang rasa tak perlu pam yang mahal sebab bagi diorang sama je fungsinya.

Kita yang nak gunakan dan untuk kebaikan anak jadi kena sediakan hujah-hujah yang bernaslah. Kalau tak bagi juga beli guna duit sendiri. Duit kita hak kita. okeh. Jangan pulak kalau suami tak bagi beli pam yang elok kita ikutkan. Kalau tukar handset up to date boleh pulak kan.


Kalau Sebab Ibu Kerap Jatuh Sakit

tu tandanya ibu tu kekurangan nutrisi. Kita ibu menyusu ni perlukan nutrisi yang lebih dari orang biasa tau. Kalori terbakar tiap kali menyusu dan mengepam susu. Makan banyak tak tentu lagi nutrisi kita dapat sepenuhnya. 

Tandanya mudah je. Tengok hasil susu perahan kita, kalau makin cair, anak dah menyusu lama lebih 20 minit pun tak puas menyusu lagi, tidur pun sekejap-sekejap terjaga tu tanda susu badan kita tak cukup. Berat anak pun naik tak berapa nak cantik.

Jadi ibu kena ambil supplement yang betul-betul lengkapkan keperluan vitamin dan mineral dalam tubuh ibu dan membantu membanyakkan susu dan memekatkan kembali susu badan. Plus, anda juga kurang jatuh sakit. Tahu tak, tiap kali kita sakit, susu badan akan kurang. Rugi betul!!



Cara Banyakkan Susu, Cara Banyakkan Susu Badan Yang Kering, CaraTambah Susu Dada, Cara Tambah Susu Badan Dengan Shaklee, Cara Tambah Air Susu Badan, Makanan Untuk Tambah Susu Badan



Cara Tambah Susu Badan Dengan Shaklee

Kena ambil semua vitamin ni ke? Ya betul, set selepas bersalin a.k.a Set Tambah Susu Badan ni kita kena ambil semua. Sebab semakin lama, semakin bayi kita membesar kita kurang masa untuk jaga diri sendiri. Ibu-ibu mesti fahamkan maksud saya. 

Kurang rehat, kurang tidur, waktu makan berterabur, makan je apa yang ada. Ni semua akan menghakis pengeluaran susu badan dalam jangka masa panjang. 

2-3 bulan selepas pantang kita masih boleh tersenyum dan seronok susu badan banyak. Masuk bulan keenam dah garu kepala susu badan rasanya makin kurang, mula susah hati stok ebm frozen tak berapa cukup nak tampung ketidakcukupan stok susu yang ibu perah hari-hari.

Banyaknya nak kena makan?. Ala, telan-telan je pun. Make it easy. Mula-mula tak biasa memang susah. Kalaulah boleh semua supplement ini digabungkan menjadi sebiji tablet seperti obimin adakah penyerapan dan tindakan supplement ni berkesan dalam tubuh?

Ambil yang mana penting boleh tak?. Kalaulah boleh ambil satu jenis je kan. Masalahnya saintis-saintis dah kaji dan test kenapa mereka syorkan untuk ibu menyusu badan kena ambil Set Banyakkan Susu Badan ni. Memang ibu menyusu masa kini kekurangan nutrisi dan buat lebih dua kerja dalam satu hari.

Macamana saya boleh survive menyusukan anak sepenuhnya dari anak sulung sampai anak ke dua, dah hampir nak masuk 6 tahun pun? Sebab amik set menyusu lengkap nilah. Kalau tak, serius haru, melepet je badan, susu dahlah sikit, cair, anak pulak asyik merengek je.

Jadi tak payah fikir lama-lama, bukan nak cakap kosong, produk Shaklee memang selamat, berbaloi dengan duit yang laburkan, juga memang berkesan membantu membanyakkan susu ibu. 

Janji ikut konsep demand&supply pasti anda dapat menyediakan hasil susu badan perahan untuk anak secukupnya setiap hari.




Atiqah Aziz @ 012-5770682
atiqahaziz84@gmail.com





0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry